مدیرکل دفتر آموزش و مشارکت‎های مردمی حفاظت محیط زیست از تشکیل اتحادیه ملی سمن‎های زیست محیطی خبر داد.

Mohammad-darvishمحمد درویش در گفت‎وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) بیان کرد: در راستای هویت بخشیدن صنفی به تشکل‎های مردم نهاد، سازمان محیط زیست تصمیم گرفته تا این نهادها را شبکه‎دار کند.

وی اضافه کرد: برای همین یک شیوه‎نامه را تنظیم و به تمام نمایندگان سمن‎های سراسر کشور ابلاغ کرده‎ایم که تا به حال ۲۲ استان، شبکه‎های استانی خود را تشکیل داده‎اند.

مهندس درویش ادامه داد: لرستان بیست و دومین استان بوده که ۲۵ تشکل آن در انتخابات شرکت کرده و ۷ نفر به عنوان شورای مرکزی شبکه استانی انتخاب شده است.

مدیرکل دفتر آموزش و مشارکت‎های مردمی حفاظت محیط زیست افزود: قرار است یک نماینده از هر استان به مرکز معرفی شود تا اتحادیه ملی سمن‎های محیط زیست را تشکیل دهند.

درویش اظهار کرد: برای اینکه به سطح قدرتمندی در برنامه ششم برسیم به شبکه ملی سمن‎های محیط زیست نیاز داریم؛ ما می‎خواهیم رد پای مردم را در این برنامه ببینیم.

وی تصریح کرد: باید نمایندگان واقعی مردم از دل همین NGOها انتخاب شوند؛ نماینده NGOها باید در فراکسیون محیط زیست، قوه قضائیه و… حضور داشته باشند.

مدیرکل دفتر آموزش و مشارکت‎های مردمی حفاظت محیط زیست خاطرنشان کرد: سازمان محیط زیست برای شبکه‎بندی تسهیل‎گر بوده تا تشکل‎ها بتوانند از حقوق قانونی خود در قانون اساسی جمهوری اسلامی برخوردار شوند.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com