Mohamad-Ali-Taheri-Fans-Protest-3

شماری از شاگردان محمدعلی طاهری، بنیان‌گذار زندانی “عرفان حلقه”، روز سه‌شنبه (۲۷ آبان-۱۸ نوامبر)، با در دست داشتن تصاویری از او، در مقابل زندان اوین تهران تجمع کردند و خواستار آزادی وی شدند.

وب‌سایت “حلقه‌نیوز” که به هواداران این زندانی عقیدتی تعلق دارد در گزارشی از این تجمع نوشته که با وجود «دخالت پلیس امنیت»، تجمع‌کنندگان «انسجام خود را حفظ کردند و اجازه پراکنده شدن و به هم خوردن تجمع را ندادند».

آقای طاهری از روز ۱۴ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۰ در بند دو-الف زندان اوین که زیر نظر اطلاعات سپاه پاسداران اداره می‌شود زندانی است. او بعد از تحمل شکنجه‌های جسمی و روحی متعدد در این بند، از سوی دادگاه انقلاب تهران به پنج سال حبس تعزیری، پرداخت جزای نقدی و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد.

وی بعد از سه سال و نیم حبس در بند دو-الف با وجود صدور حکم دادگاه، از روز ۴ آبان‌ماه در اعتراض به باز شدن پرونده‌ی دیگری برای خود که در آن به “فساد فی‌الارض” متهم شده و نیز تداوم نگهداری خود در بند امنیتی سپاه دست به اعتصاب غذا زده است.

آن‌گونه که منابع نزدیک به محمدعلی طاهری می‌گویند، وی در روزهای اخیر، پس از وخامت وضعیت جسمی به بیمارستان منتقل شده و در آن‌جا، ابراهیم رییسی، “دادستان کل کشور” جمهوری اسلامی به دیدارش رفته است.

“حلقه‌نیوز” در گزارش خود از تجمع شاگردان طاهری در مقابل زندان اوین، با تاکید بر “ادامه‌دار” بودن این اعتراض‌ها، نوشته که خواسته‌ی تجمع‌کنندگان «در وهله اول دیدن استادشان به منظور اطمینان از سلامت وی، و در وهله بعد، آزادی بی‌قید و شرط او است».

محمدعلی طاهری، در فروردین‌ماه ۹۲ نامه‌ای چهار صفحه‌ای را خطاب به احمد شهید، گزارش‌گر ویژه سازمان ملل متحد در امور حقوق بشر در ایران به نگارش درآورد و در آن، جزییات فشارهای واردشده بر خود و خانوده‌اش را فاش کرد.

او در این نامه که در تابستان امسال رسانه‌ای شد و در اختیار آقای شهید قرار گرفت، از ۳۳ مورد “تخلفات” و “جرایم” نیروهای اطلاعاتی و قضایی در خصوص پرونده‌ی خود پرده برداشت.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com