روزنامه‌نگار در اجلاس سازمان عفو بین‌الملل برای حمایت از یک روزنامه‌نگار محبوس در مصر بر دهان خود چسب زدند.

به گزارش ایسنا، در مراسم اعطای جوایز رسانه‌ای انجمن عفو بین‌المللی‌، ۴۰۰ روزنامه‌نگار و حامی این نهاد که گرد هم جمع شده بودند، برای دفاع از خبرنگار شبکه «الجزیره» که در مصر به زندان افتاده، بر دهان خود چسب زدند.

مراسم اعتراض خاموش این فعالان عرصه رسانه برای زندانی شدن «سویی ترتون» گزارشگر شبکه قطری‌الاصل «الجزیره»‌ روز ۱۱ نوامبر در لندن برگزار شد.

سازمان عفو بین‌الملل نهادی غیردولتی است که با داشتن بیش از سه میلیون عضو در زمینه حمایت از حقوق بشر فعالیت می‌کند. هدف این بنیاد غیردولتی، تحقیق و فعالیت در زمینه حقوق بشر، جلوگیری از پایمال شدن حقوق انسان‌ها در سطح جهانی و برقراری عدالت در مورد افرادی که حقوق ایشان به هر نحوی پایمال شده، اعلام شده است.

بنا بر گزارش گتی ایمج‌ – انتشاردهنده‌ی این تصویر – سازمان عفو بین‌الملل در سال ۱۹۶۱ و با تاثیرپذیری مستفیم از مقاله «زندانیان فراموش شده» که در مجله «آبزرور» توسط «پیتر بننسون» نوشته شد، در لندن تأسیس شد. این نهاد سعی دارد تا با متوجه کردن افراد به مسائل حقوق بشر و استانداردهای جهانی، تا حد ممکن فشار را بر دولت‌هایی که اجازه سوءاستفاده در کشور خود را می‌دهند، افزایش دهد. این ارگان دارنده جایزه صلح نوبل در سال ۱۹۷۷ برای مبارزه با شکنجه در دنیا و همچنین دارنده جایزه سازمان ملل متحد در زمینه حقوق بشر است.