«رجب طیب اردوغان»، رییس‌جمهوری ترکیه گفت، دریانوردان مسلمان، سه قرن قبل از آن که کریستف کلمب پا به قاره آمریکا بگذارد، آنجا را کشف کرده بودند.

خبرگزاری «فرانسه»، از استابنول گزارش داده است، «رجب طیب اردوغان» رییس جمهوری ترکیه روز شنبه، پانزدهم نوامبر، در نشست رهبران مسلمانان آمریکای جنوبی در استانبول گفت: «تماس میان آمریکای لاتین و مسلمانان به قرن دوازدهم میلادی برمی‌گردد. دریانوردان مسلمانان، آمریکا را در سال ۱۱۷۸ کشف کردند، نه کریستف کلمب.»

بنابه این گزارش، آقای «اردوغان» همچنین گفته است که کریستف کلمب در یادداشت‌هایش به وجود مسجدی روی تپه‌ای در سواحل فعلی کوبا اشاره کرده است.

ardoghan

به گفته رییس‌جمهوری ترکیه، آن کشور آمادگی دارد تا مسجدی را در همان مکانی که کریستف کلمب به آن اشاره کرده، بسازد.

پیش از این نیز، برخی از روحانیان مسلمان این موضوع را که مسلمانان پیش از تاریخ رسمی کشف آمریکا در آن قاره حضور داشتند را مطرح کرده بودند، اما ادعای رییس جمهوری ترکیه درباره مشاهده مسجد توسط کریستف کلمب تازگی دارد.

«کریستف کلمب» سوداگر و دریانورد اهل «جنُوا» در ایتالیا بود که بر حسب اتفاق قاره آمریکا را کشف کرد. او که از طرف پادشاهی کاستیل (بخشی از اسپانیا) ماموریت داشت تا راهی از سمت غرب به سوی هندوستان بیابد، در سال ۱۴۹۲ میلادی با سه کشتی از عرض اقیانوس اطلس گذشت اما به جای آسیا به آمریکا رسید.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com