یکی از سوالاتی که برای خیلی از ما مطرح اینکه  آیا اگر حکومت جمهوری اسلامی به  سلاح هسته‌ای  دست پیدا کند، آیا از اون استفاده می‌کند یا خیر، خیلی‌ها هنوز در خصوص این سوال شک دارند و جواب روشنی برای آن نتوانسته اند پیدا کنند،و به همین جهت  مسائلی را مطرح می‌کنند شبهاتی رو مطرح می‌کنند که برای جواب به آنها نیاز به یک تحلیل جامع است به طرز مثال این افراد میگویند که  خب اسراییل خودش بمب اتم دارد شاید ایران  بترسه و از اینکار صرف نظر کند و یا شاید ایران اصلا باوجود داشتن بمب اتم از اون استفاده نکنه و تنها جنبه امنیتی داشته باشه تا کسی به اون حمله نکند. و یا میگویند همه اینها فقط ادعاست فقط شعار جمهوری اسلامی فقط حرف میزنه و وقتی به مرحله عمل میرسه پا پس میکشه،  حالا من می‌خوام در این مقاله به شما یک موضوع  خیلی مهم رو توضیح بدم اینکه که جمهوری اسلامی آیا  از سلاح هسته‌ای علیه اسرائیل استفاده میکند یا خیر؟
 بنظر من جواب این پرسش بله است.
چرا؟ به چند دلیل 
اول اینکه  در سیستم جمهوری اسلامی همه ما شاهد دو تا موضوع هستیم یکی این‌که ایدئولوژی آخوندا و دومی این‌که مستعمره بودن ایران، به دست کشورهای خارجی مخصوصا روسیه, خوب اول ایدئولوژی که در ایران حاکم ایدئولوژی شیعه‌ی دوازده‌امامی است این تفکر با یک ذهنیت آخرالزمانی و مهدی موعود با هم تطبیق شده است.
‌ احادیثی که در آن به عنوان مرکزیت این تفکر است و به آن  اقتدا میشود، حاصل صدها کتاب در فقه شیعه است که از دل این کتاب ها هم  تفکر ولایت مطلقه فقیه به وجود اومده ببینید ولایت مطلقه فقیه یک تفکری نیست که تنها در  ایران  باشه این فکر و این ذهنیت آخرالزمانی در بسیاری از کشورها مانند عراق،سوریه، لیبی، لبنان، و حتی در  اروپا و آمریکا هم طرف‌دارانی دارد. ولی خب مرکزیت این تفکر در ایران است حالا چرا انقدر اسراییل از این به این موضوع حساسیت نشان میدهد؟ چرا اسرائیل طوری رفتار میکند که انگار مطما است جمهوری اسلامی هسته ای بزرگ‌ترین خطر برای موجودیت اسرائیل است؟ دلیلش میتواند همین موضوع هایی باشد که بندهمطرح کردم چون اسرائیل و تخلیل کران اسرائیلی هم شناخت کافی از تفکر و وضعیت جمهوری اسلامی دارند به همین جهت اطمینان دارند که اگر جمهوری اسلامی به سلاح هسته‌ای دست پیدا کنه از اون استفاده خواهد کرد. موضوعی که شاید برای خیلی از ما شوخی باشه اما این‌موضوع اصلا شوخی نیست.
 تفکر شیعه اثنی‌عشری دوازده‌امامی یک نوع ذهنیت ایدئولوک قرون‌وسطایی است که معتقد به یک پدیده آخرالزمانی به اسم مهدی موعود است، و این موحود خیالی هم احتیاج به یک سرزمین دارد که در آن حکم روایی خود را آغاز و تثبیت کند، که در روایت‌های شیعه از کتاب‌های ابن‌عربی از کتاب‌های سیستانی و مجلسی بحار الانوار و بقیه سرزمین مذکور همان به بیت‌المقدس است‌
در این کتاب‌ها و در این تفکر مسلمان‌ها با کمک مهدی موعود که در آخرالزمان میاد بیت‌المقدس را به قولخودشون آزاد میکنند و یهودیان را از آنجا بیرون میکنند. 
این بیشتر به فیلم شبیه بیشتر به یک افسانه شبیه اما بسیاری از افراطیون در ایران به این افکار و به این ایدئولوژی اعتقاد دارند.
شاید باورش برای خیلی ها آسان نباشد اما در زمان احمدی نژاد به صورت علنی یک گروهی فعالیت خود را در خصوص اینکه ظهور مهدی را به جلو بیاندازند شروع به فعالیت کردند و صدها فیلم و مستند ساختند و صدها کتاب هم نوشتند که میتوان به مستند ظهور نزدیک است اشاره کرد. و همچنین شایعاتی مبنی بر اینکه این افراد اعتقاد داشتند برای ظهور مهدی باید دنیا پر از فساد شود تا زودتر ظهور کند. و حتی برای به وجود آمدن این فساد هم کارهای عجیبی انجام دادند. و در مرحله بعدی آزادی سازی بیت المقدس بود که این تفکر به آن اسرار دارد. این همان چیزی است که اسرائیلی هاو جهان از آن ترس دارند که بسیار میتواند خطرناک باشد.
خطر جایی بیشتر آشکار میشود که این سلاحی که در دست جمهوری اسلامی است اصلا شاید خود خامنه‌ای از اون استفاده نکند یا به قول خودش استفاده از آن را خرام بداند. اما در اختیار داشتن چنین سلاحی وحشتناکی آن هم در دست کسانی که به این تفکر آخرالزمانی اعتقاد دارند و همچنین تعداد کثیری از  افراطیون و معلوم نیست که کی و کجا از آن استفاده میکند .
تصور‌کنید ده‌ها کلاهک هسته‌ای در اختیار حکومت اسلامی باشد و این حکومت توانایی کنترل این سلاح ها رو ندارد. و ممکنه بخشی از این کلاهک ها به لبنان بره بخشی به سوریه برود و بخشی به گروه‌های فلسطینی برسد. شاید جمهوری اسلامی خودش استفاده نکند. اما این سلاحی که به حزب‌الله لبنان رسیده به گروه‌های اسلام‌گرای فلسطینی رسیده آیا تضمینی وجود دارد که این ها استفاده نکنند؟ به‌هیچ‌وجه پس شکی نکنید که جهان باید بترسد، که جمهوری اسلامی تحت هیچ شرایطی نباید به سلاح هسته‌ای دست پیدا کرد و من در این‌جا چون موضوع این مقاله تنها در خصوص استفاده کردن جمهوری اسلامی از سلاح هسته‌ای است به پیامدهای منفی دیگر دستیابی جمهوری اسلامی که در مقالات دیگرم ذکر کردم اشاره‌ای نمی‌کنم فقط صرفاً اشاره به این دارم که این حکومت از این سلاح منحوس در جهان استفاده میکند یا خیر
 موضوع دومی که خطر دست یابی ایران به سلاح هسته ای را بیشتر میکند این است که آخوندهای حاکم بر ایران قدرت تصمیم‌گیری قطعی ندارند و همه ما می‌دونیم که در ایران کشورهای دیگری قدرت را در دست دارند و یاحداعقل بخشی از قدرت در این توسط آنها اداره میشود و اختیار زمام امور در دست آن‌هاست.
حال تصور کنید که این کشورها که در راس آن‌ها روسیه است روسیه این سلاح و این تجهیزاتی که امروز در دست جمهوری اسلامی قرار گرفته است
 آیا هیچ تضمینی وجود دارد که از این سلاح‌ها استفاده نکند و یا به گروه‌های دیگر و کشورهای دیگر نفروشد هیچ تضمینی وجود ندارد و علت این‌که جهان دارد علیه این برنامه اقدام می‌کند همین موضوع هایی است که مطرح‌ شد.
پس ما امیدواریم که برای نحات کشورمان و‌جهان قبل از اینکه جمهوری اسلامی به سلاح هسته ای دست پیدا کند یک اقدام قاطع بر علیه این حکومت افراط گرای مذهبی صورت گیرد و احازه ندهد که جمهوری اسلامی به سلاح هسته ای دست پیدا کند 
 
امید سلیمانی (سآن

 

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)