روز دوشنبه ۶ اکتبر، محمد حسن و علی محمدی دو برادر ایرانی ساکن سوئد موفق به کسب مدال طلا، تندیس افتخار و عنوان «برترین مخترع جهان» در زمینه ی پزشکی دیجیتال در سمپوزیوم جهانی پزشکی دیجیتال شدند.

اختراع این دو جوان سیستمی جدید برای کمک به تشخیص بیماری های کشنده مانند بیماری های قلبی و سرطان در مراحل اولیه و زودرس بوده است. این سیستم با دریافت داده های بیمار و پردازش آنها به صورت هوشمند قادر به پیش بینی کیفی وضعیت سلامت افراد است.
علی محمدی دانشجوی دانشگاه اوپسالا در سوئد و دانشگاه تکنولوژی کارلسروهه در آلمان به همراه محمد حسن محمدی دانشجوی دانشگاه سلطنتی تکنیک استکهلم (KTH) که قبلا نیز دارای دیپلم افتخار از بنیاد آلفرد نوبل بوده است با ارائه اختراعشان عنوان علمی ارزشمند دیگری را به نام خود و البته جامعه ایرانی رقم زدند.
این جایزه علمی در روز دوشنبه ۶ اکتبر۲۰۱۴ و همزمان با اعلام نام برندگان جایزه ی نوبل در حوزه ی پزشکی ، در سمپوزیوم جهانی پزشکی دیجیتال به این دو برادر نخبه ایرانی اعطا گردید.
پیوندهای مربوط
INDEK student wins Gold medal and “Best Inventor 2014” award

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com