اimagesسیدپاشی بر چهره زنان “بدحجاب” در اصفهان و بنابر برخی شایعات تایید نشده در تهران تازه ترین شاهکار سربازان گمنام و سربه فرمان است. مردم اصفهان تحریکات محمد تقی رهبر امام جمعه موقت منصوب خامنه ای را یکی از دلایل این جنایات زنجیره ای می دانند. خامنه ای که در همه جزئیات کشور دخالت می کند تا به امروز هرگز این گونه جنایات را محکوم نکرده و نخواهد کرد

در دوره ی هشت ساله احمدی نژاد که همه قدرت بطور دربست در اختیار طیف اصول گرایان بود، آقای خامنه ای و ایادی دست اول ایشان ضرورتی برای به میدان آوردن نیروهای خودسر نمی دیدند.

نیروهای “خودسر” که به هیچ وجه خودسر نیستند بلکه برعکس سرشان در اختیار سپاه و محافل امنیتی وابسته به آن است زمانی به میدان می آیند که رهبر از شرایط فرهنگی جامعه و “تهاجم فرهنگی” احساس نگرانی کند. زمانی که قوه مجریه در اختیار اصلاح طلبان و یا نیروهای میانه رو رژیم قرار می گیرد و رهبر و ایادی او از “تسامح” و “تساهل” و “اباحه گری” آنان “دلواپس” می شوند. از زمان سلطنت مطلقه علی خامنه ای تا به امروز نیروهای خودسر که “سربازان گمنام امام زمان”نیز یکی از القاب دیگر آنان است، جنایات هولناکی مرتکب شده اند. پیش از قتل های زنجیره ای آبان و پائیز ۱۳۷۸ موارد متعددی از آدم کشی های آنان در تهران، مشهد، کرمان و اصفهان در کارنامه آنان ثبت شده است.

اسیدپاشی بر چهره زنان “بدحجاب” در اصفهان و بنابر برخی شایعات تایید نشده در تهران تازه ترین شاهکارسربازان گمنام و سربه فرمان است. مردم اصفهان تحریکات محمد تقی رهبر امام جمعه موقت منصوب خامنه ای را یکی از دلایل این جنایات زنجیره ای می دانند. امام جمعه اصفهان قبلا در مورد ضرورت ورود فعال نیروهای مومن در مبارزه علیه بدحجابی گفته بود: “امر به معروف و نهی از منکر باید از تذکر لسانی فراتر برود.”.پیش از او برخی از امامان جمعه همین گونه افاضات را بر زبان آورده اند. مثلا امام جمعه مشهد گفته بود اگر لازم باشد باید مردم را به زور و با پشت گردنی به بهشت برد(نقل به معنی). تاکنون چهار مورد اسیدپاشی بر چهره زنان تائید شده است. برخی از قربانیان، بینایی خود را ازدست داده اند. بنابه گزارش روزنامه شهروند روز یکشنبه مردم اصفهان از هشت مورد اسیدپاشی حرف می زنند. شایعات نسبت به مسوولیت بسیج سپاه پاسداران در این جنایات تا آنجا در جامعه بویژه در میان مردم اصفهان بالا گرفته که در مجلس اسلامی نیز منعکس شده است. در این باره، به گزارش روزنامه شهروند احمد بخشایش اردستانی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفته است که: “قطعا بسیجی ها و حزب الهی های ما این کار را انجام نمی دهند.” بنابه گزارش ایسنا: “دو نفر از قربانیان اسیدپاشی” در بیمارستانهای اصفهان و تهران بستری هستند که یکی از آنها در انتظار پیوند قرینه است.

شوهریکی از قربانیان، خانم سارا- ق نیز به خبرگزاری ایسنا گفته است: “نصف گردن و صورت همسرش از بین رفته است. محمد علی اسفنانی یکی از نمایندگان اصفهان در مجلس اسلامی که عضو کمیسیون قضایی نیز هست اذعان کرده که : “این که در برخی موارد مجرمان اقدام به انجام سریالی درمدت زمان اندکی می کنند ریشه در باندها و شبکه های سازماندهی شده دارد.”

اما شاید سخنان عباسعلی منصوری آرانی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس که خبرگزاری ایسنا بازتاب داده افشاگرانه ترین مورد درباره مسوولیت محافل تندرو جمهوری اسلامی در این حوادث جنایتکارانه باشد: برخی سعی دارند این موضوع را به بحث حجاب و عفاف مرتبط بدانند که این دقیقا شبیه اقداماتی است که داعش در عراق و سوریه به دنبال اجرای آن است و با انجام کارهای خلاف شرع در بروز چهره خشن از اسلام تلاش می کنند.”

رسانه های وابسته به جریانات امنیتی و نظامی جمهوری اسلامی اکثرا در این باره سکوت کرده اند و یا مسوولیت این جنایات را برعهده خود قربانیان گذاشته اند. برای نمونه رجا نیوز روز یکشنبه نوشته است: ” با نگاهی به آمارهای منتشر شده در سالهای اخیر می توان به این نتیجه رسید که زنان بدحجاب که عموما در معرض خطرهای اجتماعی متعددی در جامعه هستند… اما رسانه های جریان های ضد انقلاب و برخی محافل خبری داخلی تلاش می کنند تا این مساله را به نیروهای انقلابی نسبت دهند، اقدامی که چند روز است بطور هماهنگ از سوی این رسانه ها دنبال می شود. با این حال، نگاهی به تاریخچه اقدامات خشونت بار در سطح جامعه و بررسی موردی این اقدامات اثبات می کند که طیف های سیاسی نزدیک به جریان اپوزیسیون و ضد انقلاب در صدر جدول این اعمال جنایتکارانه قرار دارند.”

پیدا کردن هویت جنایتکارانی که روز روشن و با خیال راحت بر چهره زنانی که در گفتمان رسمی اصول گرایان “بدحجاب” نامیده می شوند کار آسانی است که اگر اراده ای برای انجام آن درکار بود در کمتر از ۲۴ ساعت می شد همه آنان را شناسایی کرد.

یک خانم اصفهانی به نام هانیه به ایسنا گفته است که به منزل ما تلفن می کنند و می گویند اگر حجاب اسلامی را رعایت نکنید از شما انتقام می گیریم. آیا پیدا کردن کسانی که تلفنی زنان را تهدید می کنند کار سختی است؟

تجربه نشان داده که دستگاههای انتظامی و قضایی جمهوری اسلامی هرگز به کشف هویت این گونه شبکه های جنایتکار که بازوی تنبیهی جناح داعشی جمهوری اسلامی و تکیه گاه راستین رهبر جمهوری اسلامی هستند، نخواهد شد. اگر هم از ترس افکار و اعتراضات عمومی کسانی را برای خالی نبودن عریضه دستگیر کنند، هرگز به اصل این شبکه ها که نمونه شناخته شده ای از آن انصار حزب اله است کاری ندارند.

اسید پاشی با گفتمان اصول گرایان در مورد “بدحجابی” و ربط دادن آن به “تهاجم فرهنگی غرب” و تحرکات مجلس درباره ضرورت تصویب قانون حمایت از مجریان امر به معروف و نهی از منکر رابطه مستقیم دارد. این اقدامات جنایتکارانه نتیجه نگاه و نگرش و تبلیغات واپس گرایانه حاکمیت به حجاب، به زن و به فراخوان های هر روزه بلند گوهای رژیم علیه “زنان بدحجاب” است. اسیدپاشان در نهایت همراه، همدل و تکیه گاه اصول گرایان و رهبر جمهوری اسلامی هستند.پیشینه برخورد حاکمیت با این گونه جنایات گواه بر آن است که خامنه ای و ایادی او هرگز حاضر نیستند “جوانان مومنی” که در انجام “تکالیف اسلامی” خود احیانا دست به اقدامات افراطی زده اند نومید شوند و بدحجابان امیدوار گردند.

خامنه ای که در همه جزئیات کشور دخالت می کند تا به امروز هرگز این گونه جنایات را محکوم نکرده و نخواهد کرد. اگر هم زیر فشار افکار عمومی مجبور به اظهارنظر شود، این اقدامات را به گردن دشمن و ایادی آن می اندازد.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com