در تظاهرات حمایت از کوبانی که از سه روزگذشته در بیش از سی استان و ۷۳ شهرستان بزرگ و کوچک ترکیه درجریان است و به درگیری خیابانی میان معترضین و نیروهای امنیتی منجر شده تاکنون ۲۲ معترض جان خود را ازدست داده و ۱۴۵ نفر نیز  مجروح شده اند .
در حالیکه مقررات منع آمد و شد(حکومت نظامی )  دولت ترکیه برای کنترل اوضاع  در استانهای دیاربکر ، باتمان ، سیعیرت ؛ ماردین و  وان  همچنان ادامه دارد، اما خبرهای دریافتی حاکی از آن است که در برخی از شهرهای یاد شده مردم همچنان به خیابانها آمده و علیه دولت شعار می دهند و  به سوی نیروهای امنیتی سنگ پرتاب می کنند .
در درگیری های اخیر بیش از ۳۵۰ مکان اداری ؛ تجاری و دولتی ترکیه ،ده ها مدرسه  و خودرو به آتش کشیده شده و  معترضین خشمگین در شهرهای دیاربکر ، وان و استانبول  مجسمه آتاترک  بنیانگذار جمهوری ترکیه را به آتش کشیدند .
علاوه بر استانهایی که  مقررات  منع آمد و شد در  آنها در جریان است  فضای  دیگر شهرهای ترکیه کاملا امنیتی شده و نیروهای  امنیتی برای مقابله و سرکوب معترضین در نقاط  مهم شهرها در حالت آماده باش کامل بسر می برند .

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com