رئیس‌جمهوری ونزوئلا گفت که به رغم مقاله‌های «نژادپرستانه» روزنامه‌های آمریکایی، وی این هفته به نیویورک سفر می‌کند تا در مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، این کشور سوسیالیست به لطف رای متفق‌القول آمریکای لاتین و کارائیب از ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۶ کرسی موقت شورای امنیت سازمان ملل را به دست می‌آورد.

به گفته منابع دیپلماتیک، آمریکا اصلاً از این شرایط راضی نیست اما نمی‌خواهد که اقدامی علیه آن انجام دهد.

طی روزهای گذشته روزنامه‌های نیویورک تایمز و واشنگتن پست هر دو از جایگاه آتی ونزوئلا در شورای امنیت انتقاد کرده و به آنچه آنها سرکوب مخالفان دولت سوسیالیست نیکولاس مادورو ، رئیس‌جمهوری ونزوئلا نامیدنداشاره کردند.

مادوروی ۵۱ ساله با انتقاد از این روزنامه‌های آمریکایی گفت که وی به نمایندگی از هوگو چاوز، رئیس‌جمهوری سابق ونزوئلا، مردم ونزوئلا و اتحاد منطقه‌ای جناح چپ آلبا (ALBA) سرش را بالا خواهد گرفت.

وی گفت: آن‌ها توهین آمیز و نژادپرستانه‌ای با من داشتند. واشنگتن‌پست و نیویورک تایمز همانند یک فرد بی‌سواد با من برخورد کردند. من مفتخرم که یک راننده اتوبوس توانست رئیس‌جمهور جمهوری ونزوئلا شود. آقایان واشنگتن‌پست، این راننده اتوبوس به آمریکا خواهد آمد. منتظر باشید.

مادورو که سابقاً راننده اتوبوس بود، سال گذشته پس از مرگ هوگو چاوز توانست در انتخابات پیروز شود و جای چاوز را بگیرد.

سال گذشته مادورو وزیر امور خارجه ونزوئلا را به سازمان ملل فرستاد اما امسال قصد دارد تا خودش در نشست مجمع عمومی سخنرانی کند.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com