چه کسی باور میکند که آمریکا وپایتخت های ناتو ،ازجمله پایتخت عثمانیها در مبارزه با داعش ، این فرانکشتا ین مسخ ومتجاوز، جدیت دارند ؟ همینان داعش را تاسیس کرده ، تربیت و حمایتش کردند،سپس مهمترین نقاط مرزی ترکیه – سوریه را دراختیارش قرار داده وهمه گونه تسهیلات را برای اشغال چاههای نفت موصل در اختیارشان قرار دادند، این تسهیلات چه از طریق دستور به افسران عراقی که با سازمانهای اطلاعاتی آمریکا وترکیه کار میکردند ، ویا بوسیله نقل و انتقال هزاران داعشی ، بوسیله هواپیماهای نظامی آمریکا ، انجام گرفت.
چندی پیش هیلا ری کلینتون آشکارا اعلا م داشت که داعش را ما به وجود آوردیم ومسئول دیگر آمریکائی نیز در پنتاگون صحبت از زندانیان جاسوس در زندان “بوکا” (زندانی در عراق در دوره اشغال) نموده ، جائی که بغدادی از آنجا بیرون آمد ، همچنانکه سید قطب قبل از این از زیر عبای واشنگتن بیرون آمده و تبدیل به یک بنیاد گرای سلفی گردید ، سید قطب قبل از این به شکل نامعلومی از طرف وزارت آموزش و پرورش مصر به همراهی دانشجویان مصری، به آمریکا فرستاده شده بود.
چه قبل ویا بعد از این ، اکثریت گروههای اسلام سیاسی بنیادگرا ، در دوره گسترش موج ملی گرائی ، نا صریسم وسوسیالیسم ، همگی از دست پروردگان اداره جاسوسی انگلستان و آمریکا بودند ، در همه این دوره ها وظیفه اینها این بود ه تا افکار عمومی را از مسائل اصلی و مرکزی جامعه در رابطه با تهدیدات بین المللی منحرف کرده ، بویژ مبارزه با صهیونیسم را به محاق ببرند ، ما امروز هم شاهدیم که “مجاهدین” ناتو در منطقه قنیطره سوریه آزادانه از امکانات اسرائیلیها استفاده کرده وبا سربازان دولت سوریه به جنگ میپردازند ومجروحانشان نیز برای معالجه به بیمارستانهای داخل اسرائیل منتقل میکنند.
با این حساب میتوان از تجربیات تجاوزواشغال کشور عراق و دست آویز قرار دادن” جنگ با القاعده ” و دروغهای اسلحه کشتار جمعی ، نتیجه گرفت که ” لشکر کشی ناتو” نه برای مقابله با داعش بلکه برای به پایان بردن اشغال وتخریب کامل عراق و همچنین منهدم کردن سوریه وتبدیل آن به یک صومالی دیگر ، وبا هدف خدمت به اسرائیل انجام میگیرد.
آنچه که گفته شد وظیفه منطقه ای داعش و برادرانش بود، اما وظیفه تازه آنها به اضافه ایجاد کانتونهای طایفه ای ، “مسلمانان ، مسیحیان ، سنیها و شیعیان” ساختن بهمن خونین عظیمی از تجربیات نظامی و دشمنی و نفرت مذهبی است ، و آماده شدن برای انتقال این تجربیات از جنگ خاور میانه ، بسوی کمر بند اسلامی در اطراف سه کشور، روسیه ، چین وهند، مثلث خطرناکی که منافع آمریکا و اروپا را مورد تهدید جدی قرارداده است.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com