*** پیام تبریک دانشجوی سابق به استاد سابق ،‌
یکی در زندان اوین و دیگری در پست نخست وزیری ترکیه

در انتخابات اخیر ریاست جمهوری ترکیه رجب طیب اردوغان توانست با فایق آمدن بر تمامی مشکلات بوجود آمده برای وی و حزب مطبوعش ( حزب عدالت و توسعه ) مشکلاتی چون : اعتراضات پارک‌گزی ، مساله رسوایی مالی و فساد در داخل دولت و درگیری شدید با فتح الله گولن رهبر جماعت اسلامی ( طریقتی ها ) و تسویه نیروهای پلیس و قوه قضاییه و کسب ۸\۵۱ درصد آرا بر مرسی ریاست جمهوری تکیه کند و پست نخست وزیری وی نیز به مردی با پشتوانه علمی و برخواسته از محیط دانشگاهی رسید : استاد پیشین دانشگاه بیکنت ترکیه ، وزیر امور خارجه دولت قبلی و رهبر تازه حزب عدالت و توسعه ؛ « دکتر احمد اوغلو »
انتخاب وی به رهبری حزب عدالت و توسعه جدا از هموار کردن راه وی برای نخست وزیری باعث شد تا از خلال پیام های تبریکی که به وی رسید از سرنوشت یکی از دانشجویان اسبق و ایرانی خود در دانشگاه بیکنت در رشته روابط بین الملل در سالهای ۹۵ و ۹۶ میلادی باخبر شود .
دانشجوی جوانی که با وی در نوشتن کتاب عمق استراتژیک در سال ۲۰۰۰ همکاری نزدیکی داشته و پس از اخذ مدرک دکترا ، بازگشت به کشور و همکاری با شورایعالی امنیت ملی ، مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلت نظام ، همراهی تیم مذاکره کننده هسته ای در دولت خاتمی ، حال خود از جمله قربانیان جنگ قدرت بین گروه های مختلف در ایران بشمار می رود .

متن فارسی تبریک دکتر شاهین دادخواه دیپلمات زندانی زندان اوین و دانشجویی سابق دکتر احمد داوود اوغلو به شرح زیر می باشد ؛

عالیجناب ،‌پروفسور احمد داوود اوغلو

بعنوان یکی از دانشجویان سابق شما در رشته روابط بین الملل ، انتخاب حضرتعالی بعنوان نخست وزیر جمهوری ترکیه و رهبر حزب حاکم عدالت و توسعه تبریک عرض میکنم .
این انتخاب در یکی از حساس ترین شرایط در داخل و خارج ترکیه اتفاق می افتد .
برای جنابعالی دوران نخست وزیری موفقی را در هدایت ترکیه به سمت یک دموکراسی تحکیم شده آرزومندم ، و امیدوارم در این دوران شاهد گسترش روابط دوجانبه دو کشور بزذگ ، کهن و با ثبات ایران و ترکیه باشم . آنهم در یک منطقه آشوب زده .
بی تردید ، آمیزه تجارب دانشگاهی و سیاست عملی حضرتعالی دست و پنحه نرم‌کردن با چالش ها و تهدیدات متفاوت و‌چند جانبه را در دنیای جهانی شده آسانتر خواهد کرد. از شما آموخته ام استرتتژیک فکر کنم و لذا بر این باورم این انتخاب یکی از نشانه های تقکر استراتژیک در میان نخبگان ترکیه و‌حزب عدالت و‌توسعه است .
با احترام
شاهین

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com