Shiftegi-1

فیلم “شیفتگی” به کارگردانی “علی زمانی عصمتی” به دلیل نقش‌آفرینی یک بازیگر زن با موی تراشیده در آن امکان نمایش عمومی ندارد و شورای نمایش وزارت ارشاد به کارگردان این فیلم گفته که یا باید بخش‌های مربوط را از فیلمش را حذف کند و یا برای رویا تیموریان، بازیگر زن فیلم خود “کلاه دیجیتال” بگذارد.

آقای زمانی عصمتی در ارتباط با این اصلاحیه‌ها به خبرگزاری ایسنا گفت: «به جای خراب کردن فیلم و باحجاب کردن بازیگر زنی که با موی تراشیده بازی می‌کند ترجیح می‌دهم “شیفتگی” را به صورت محدود اکران کنم.»

او با بیان این‌که «پیش از این هم فیلم‌هایی در سینمای ایران تولید و نمایش داده شده‌اند که بازیگران زن، این‌گونه ایفای نقش کرده‌ بودند» اضافه کرد: «من هم به‌ دنبال اکران فیلم خود با همان شرایط هستم، چون اگر بخواهم کلاهی به صورت دیجیتال روی سر بازیگر بگذارم جدا از بحث هزینه‌ زیاد، باعث خراب شدن فیلم خواهم شد.»

این کارگردان که پیش از این موفق شده بود فیلمش را در بخش مسابقه سی‌و‌دومین جشنواره‌ی فیلم “فجر” اکران کند، با تاکید بر این‌که «بر اساس فتوای برخی مراجع امکان نمایش به همین شکل وجود دارد»، افزود: «نظر مساعد گرفته‌ام که اگر نخواهم فیلم را به شکل گسترده اکران کنم، می‌توانم “شیفتگی” را به صورت محدود در گروه “هنر و تجربه” اکران کنم.»

داستان فیلم “شیفتگی”، درباره‌ی “شایسته” زنی است که بیش از سی سال است وجه زنانه خود را فراموش کرده. او پس از آشنایی با یک موزیسین جوان به نام “‌غوغا” و کمک به او برای رفع گرفتاری‌اش، خود نیز دچار دگردیسی می‌شود.

گفتنی است در سینمای ایران بعد از انقلاب بهمن ۵۷، بازیگران زنی بوده‌اند که با سر تراشیده‌ی خود در مقابل دوربین کارگردانان قرار گرفته‌اند که از مشهورترین آن‌ها می‌توان به بازی فریماه فرجامی در فیلم “سرب”، خاطره حاتمی در فیلم “قرنطینه”، رویا نونهالی در فیلم “زندان زنان” و بهناز جعفری در فیلم “۱۰+۴” اشاره کرد.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com