fgh123fgh546fghjyio۲۴ حزب سیاسی در نامه‌ای به حسن روحانی رییس جمهوری خواهان رسیدگی به وضعیت محیط زیست کشور و جلوگیری از تخریب آن شدند.

به گزارش ایرنا، در این نامه آمده است: بار دیگر آتش به جان مهم‌ترین و بزرگ‌ترین پارک ملی ایران که به عنوان یکی از ۵۰ ذخیره‌گاه زیست محیطی کره زمین در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است، افتاد و نزدیک به یک سوم جنگل‌های ارزشمند آن را در کام خود فرو برد.

فعالان سیاسی در این نامه افزوده‌اند: وضعیت محیط زیست کشور در بحرانی‌ترین دوران تاریخ خود به سر می‌برد. وضعیت تا آن اندازه بحرانی و در خطر است که می‌گویند جنگل‌های این سرزمین – که روزانه ۴۰ هکتار از وسعتشان کاسته می‌شود و این تخریب روندی صعودی دارد – تا چند دهه دیگر به وضعیتی همچون وضعیت کنونی تالاب‌های آن دچار خواهد شد.

نویسندگان این نامه با برشمردن مشکلات زیست محیطی در کشور یادآور شدند: تمام شاخصه‌های زیست محیطی کشور در وضعیتی بسیار نامطلوب قرار دارد، تا جایی که برخی کار‌شناسان وضعیت فعلی را سقوط آزاد نامیده‌اند.

فعالان سیاسی از رییس جمهوری خواستند تا پشتیبانی خود را از محیط زیست افزایش دهد زیرا در سال‌های اخیر بیشترین آسیب به محیط زیست توسط طرح‌های دولتی وارد شده است.

این نامه را جبهه اعتدال گرایان و جبهه اصلاح طلبان متشکل از ۲۴ حزب تهیه و امضا کرده‌اند که عبارتند از: اتحاد ملی ایران، اصلاحات جامعه مدنی ایران، پیشگامان توسعه، ترقی ایران، توسعه استان کرمانشاه، حمایت از نظم و قانون، عدالت، فرزندان ایران، حزب مستقل کار، حدت ایران اسلامی، مشارکت‌های مردمی گیلان، کانون مهستان، کانون مدرسین و فارغ التحصیلان دانشگاه پیام نور کشور، کانون جوان چهارمحال و بختیاری، کانون همبستگی فرهنگیان کشور، کانون وکلای مدافع حقوق بشر، مجمع دانشجویان و دانش آموختگان استان بوشهر، مجمع دانشجویان و دانش آموختگان استان آذربایجان شرقی، مجمع دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاه ابوریحان بیرونی، مجمع دانشجویان و دانش آموختگان استان اصفهان، مجمع دانشجویان و دانش آموختگان استان گلستان، جمعیت اقتدار ملت ایران، جمعیت رهروان فردا، جمعیت دوستی و مودت.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com