ayaziاز ۳۵۰۰ سازمان مردم نهاد ثبت شده در حوزه بهداشت و سلامت، تنها ۲۵ سازمان در سطح ملی فعال هستند. قائم مقام وزیر بهداشت در امور مشارکت‌های اجتماعی، سازمان‌های مردم نهاد و خیریه‌های حوزه سلامت کشور با اعلام این خبر گفت: سازمان‌های مردم نهاد در حوزه سلامت نیاز به پشتیبانی دستگاه‌های دولتی شامل منابع مالی، تجهیزات و امکانات برای استقرار دارند.

به گزارش ایلنا، سید محمد هادی ایازی با اشاره به ثبت بالغ بر ۳۵۰۰ سازمان مردم نهاد در پورتال وزارت بهداشت گفت: قریب به ۲۳۰ سازمان مردم نهاد در حوزه سلامت هستند که از این تعداد ۵۱ سازمان در مقیاس ملی فعالیت دارند، ۲۵ سازمان به طور کامل فعالند،۱۰  سازمان نیمه فعال و مابقی غیر فعال هستند.
وی تصریح کرد: در ادامه جلسه نماینده وزارت کشور به اشکالات موجود در این حوزه نیز پرداخت. سازمان های مردم نهاد در حوزه سلامت نیاز به پشتیبانی دستگاه های دولتی شامل منابع مالی و تجهیزات و امکانات برای استقرار دارند. همچنین وضعیت نظارت بر این سازمان ها از سوی وزارت بهداشت از مشکلات دیگر است.
ایازی خاطرنشان کرد: اعضای جلسه شورای مشارکت های اجتماعی نسبت به مساله سازمان های مردم نهاد در حوزه سلامت نقطه نظراتشان را اعلام کردند و پیشنهاد شد جلسه ای با حضور وزیر، نمایندگان این سازمان ها و اعضای شورای مشارکت های اجتماعی سریعا برگزار شود و برخی از فعالیت های وزارت بهداشت که امکان واگذاری آنها به مردم و سازمان های مردم نهاد در حوزه سلامت وجود دارد، مشخص گردد.
به گفته قائم مقام وزیر بهداشت اعضای شورا همچنین پیشنهاد کردند که دفتری در وزارت بهداشت برای تسهیل اقدامات سازمان های مردم نهاد در حوزه سلامت تشکیل و صدور مجوز برای این سازمان ها به وزارت بهداشت محول شود.
ایازی در ادامه افزود: وزیر بهداشت نیز نقطه نظراتشان را در مورد سازمان های مردم نهاد در حوزه سلامت مطرح و اعلام کردند که ما باید بخش عمده تصدی گری های دولتی را به مردم واگذار کنیم و برای این کار باید آن دسته از فعالیت های قابل واگذاری را مشخص گردانیم.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com