vezarat-varzesh-va-javanan
مشاور طر‌ح‌های ملی معاونت امور ساماندهی وزارت ورزش و جوانان گفت: از ۴ هزار و ۹۰۰ سازمان مردم نهاد امروز به ۲۰۰ مجموعه در کشور رسیده‌ایم در واقع در این زمینه کاهش چشمگیری را شاهد بوده‌ایم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، روح الله مدبر، مشاور طر‌ح‌های ملی معاونت امور ساماندهی وزارت ورزش و جوانان اظهار داشت: پل ارتباطی بین دولت و موضوعاتی از قبیل اقتصاد مربوط به سازمان‌های مردم نهاد است؛‌ سازمان‌های مردم از گذشته وجود داشته که باید بگویم اگر اشخاص نیکوکار در دنیا نبودند سازمان‌های بین‌المللی کار و سازمان ملل وجود نداشت.
وی ادامه داد: مشکل عمده در عرصه سازمان‌های مردم نهاد این است که ماموریتشان محدود است؛ در ماده ۷۱ منشور قطعنامه حقوق بین‌المللی آمده است که سازمان‌های مردم نهاد در راستای منافع ملی اقدام کنند.
مشاور طر‌ح‌های ملی معاونت امور ساماندهی وزارت ورزش و جوانان افزود: در لندن ۹۰۰ سازمان مردم‌نهاد به عنوان رکن مشورتی شورای امنیت وجود دارند که این خود در دیگر کشورها نیز امکانپذیر است ولی ما در ایران به جایگاه خوبی دست پیدا نکردیم. سازمان‌های مردم نهاد باید کاری کنند که مدیران به آنها مراجعه کنند چرا اکنون وزرا از این سازمان‌ها مشورت نمی‌خواهند؟
وی بیان کرد: نحوه صدور مجوز به سازمان‌های مردم‌نهاد با دخالت و محدودیت‌ها صورت می‌گیرد در واقع در زمینه آیین‌نامه و شیوه نامه دچار ضعف هستیم و مدیران نگاه سلیقه‌ای به سازمان‌های مردم نهاد دارند.
مدبر بیان کرد: از ۴ هزار و ۹۰۰ به ۲۰۰ سازمان رسیده‌ایم که تنها ۱۰۰ تای آنها فعال هستند.
مشاور طر‌ح‌های ملی معاونت امور ساماندهی وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: در این معاونت برای تدوین شیوه‌نامه جدید که به دور از سطح سلیقه مدیران باشد و این امر را کاهش دهد اقدام کردیم.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com