رهبر انقلاب کوبا با انتشار یک مقاله ضمن اظهار تأسف برای شرایط زندگی فلسطینیان مظلوم غزه اعلام کرد که دنیا شاهد وقوع هولوکاستی دیگر و این بار در نوار غزه است.

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری موج،فیدل کاسترو رهبر انقلاب کوبا با انتشار مقاله ای با عنوان “هولوکاست فلسطینی در غزه” ضمن محکوم کردن رژیم صهیونیستی در قتل عام مردم بی گناه غزه نسبت به تمامی کشورهای دنیا و جوامع بین المللی که در این خصوص سکوت کرده اند اظهار تأسف کرد.
در این مقاله و از قول کاسترو می خوانیم: من تصور می کنم مرحله جدید و زننده ای از نهضت فاشیسمی در جامعه بشریت در حال رخ دادن است که طی آن تعداد زیادی انسان برای بقای خود در حال مبارزه هستند.
به عقیده من نسل کشی در فلسطین به دست رژیم صهیونیستی در حال تکرار است و قربانیان این کشتارها مردم بی دفاع و مظلوم غزه هستند.
اسرائیل گمان می کند که دنیا نسبت به این قتل عام وحشیانه و ترسناک بی تفاوت است در صورتی که سخت در اشتباه است.
وی در بخشی دیگر از مقاله خود ضمن اشاره به ناتوانی آمریکا در مقابله با این مشکلات و جنایات فعلی جهان تأکید کرد که همه فرقه ها و گروه های نوظهور که قصد کشتار و ایجاد ناامنی در دنیا را دارند باید به کمک اتحاد بشری نابود شوند: من نمی خواهم بیشتر در مورد جنگ ها و جنایات مرتکب شده آمریکا طی ۱۰۰ سال اخیر صحبت کنم زیرا که شواهد موجود در اقداماتش نه تنها در کوبا بلکه در بسیاری از کشورهای دنیا موجود است. شواهدی که نتیجه همه آن ها بر غلبه توان اعتقادات قوی یک ملت بر هرگونه ارتش و نظامی را به همگان ثابت می کند.
وی در پایان بر این موضوع تأکید کرد طبق آمار یونیسف تا کنون بیش از ۴۰۰ کودک در طول این جنگ جان خود را از دست داده اند.

 

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com