عدالت نیوز:وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد شمار کشته شدگان فلسطینی در روز جمعه ۱ آگوست در نتیجه حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه، به دستکم ۶۲ کشته و بیش از ۲۲۰ زخمی رسید. این حملات از صبح جمعه پس از شکست آتش بس ۷۲ ساعته میان رژیم اسرائیل و فلسطینی ها آغاز شد.
به گزارش خبرگزاری رویترز، عمده حملات به منطقه رفح در جنوب نوار غزه صورت گرفته است.
اشرف القدره سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که شمار قربانیان فلسطینی در نتیجه ۲۶ روز حملات رژیم اسرائیل به نوار غزه، به ۱۵۰۷ کشته و ۸۳۵۰ زخمی رسید. در همین حال وزیر مسکن فلسطین اعلام کرد که بیش از ۵۲۳۰ منزل به طور کامل تخریب شد، به ۳۰۰۵۰ منزل، آسیب جزئی رسید و ۴۳۷۴ منزل دیگر قابل سکونت نیستند. همچنین تنها نیروگاه برق غزه و شبکه های برق رسانی ویران شدند؛ مساله ای که باعث شد نوار غزه از چهار روز پیش، در تاریکی کامل فرو رود.
همچنین در روز شنبه حملات گسترده دیگری از سوی رژیم صهیونیستی بر علیه مردم بی دفاع غزه صورت گرفت و در اثر این حملات جنگنده های رژیم اسرائیلی روز شنبه، ۲-۸-۲۰۱۴ یکی از ساختمان های دانشگاه آزاد اسلامی شهر غزه، را بمباران کردند . دانشگاه اسلامی غزه “الجامعه الإسلامیه غزه”، در سال ۱۹۷۸ میلادی، توسط فلسطینی ها تأسیس، و بعدها به یکی از نمادهای فرهنگی و اسلامی در این شهر تبدیل شد.
به گزارش العربیه به نقل از شاهدان عینی، جنگنده های رژیم اسرائیل از نوع F16 بامداد شنبه یک ساختمان متعلق به دانشگاه اسلامی واقع در محله الرمال در جنوب غزه را با بمب های خود مورد هدف قرار دادند. طبق این گزارش این بمباران به نابودی بخش بزرگی از ساختمان دانشگاه منجر شد.اما به گفته اشرف القدره سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین، این بمباران تلفاتی جانی دربر نداشته است”.
این اولین بار نیست که اسرائیل این دانشگاه اسلامی غزه مورد هدف حملات رژیم اسرائیلی قرار می گیرد بلکه در سال ۲۰۰۸ و ۲۰۰۹ نیز این دانشگاه توسط جنگنده های اسرائیل بمباران شده بود. در تاریخ ۲۹ دسامبر ۲۰۰۸ میلادی و در سومین روز از حملات هوایی نیروهای هوایی رژیم اسرائیل به نوار غزه، برخی تأسیسات کلیدی مربوط به گروه حماس، از ‌جمله دانشگاه اسلامی غزه مورد هدف قرار گرفت. و بخشی بزرگی از ساختمان‌های آن ویران شد.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com