یادبود احمد شاملو در امامزاده طاهر 

 

 


اخبار روز: عصر امروز به دعوت کانون نویسندگان ایران، مراسم یادبودی درامامزاده طاهر، به مناسبت چهاردهمین سالگرد درگذشت احمد شاملو شاعر بزرگ آزادی و سراینده اشعاری با مضامین انسانی و عدالت اجتماعی، با حضور دوستدارانش برگزار شد.

در این مراسم پیام کانون نویسندگان ایران قرائت شد و سپس دکتر ناصر زرافشان و دکتر فریبرز رئیس دانا مطالبی در باره جایگاه مضامین شعر “بامداد” که شعر زندگی، شعر آینده و سرنوشت اجتماعی، فرهنگی و سیاسی انسان است، را برای حاضرین بیان کردند. تاکید شد که احمد شاملو جدا از آنکه شاعری توانا و متفکر بود ، همچنین هنرمند و روشنفکری متعهد به معنای اصیل بود و لحظه ای از ستیز با دشمنان آزادی غافل نبود و هماره ستیز بی‌امان با آزادی‌کُشی،‌ اختناق و سرکوب جوهره‌ی کلامش بود.

علی اشرف درویشیان نویسنده بزرگ و نامدار ایران علیرغم بیماری و مشکلات جسمانی بر روی چرخ ویلچر در مراسم حضور داشت تا درس و پیامی باشد بر عافیت طلبان و مدعیانی که نام شهرت خود را هزینه مراسم و همایش های حکومتی میکنند.

در انتهای مراسم جوانان و دوستداران احمد شاملو به ترتیب شروع به خواندن اشعار وی کردند و پژواک کلام و مضامین سروده های “بامداد” بر مزارش طنین انداز شد.

ناگفته نماند که طبق روال همیشگی این گونه مراسم، حضور پررنگ نیروهای امنیتی و لباس شخصی مشهود بود. آن ها مرتب مشغول عکسبرداری و فیلمبرداری از جمعیت شرکت کننده در مراسم بودند. همچنین پی درپی به برگزار کنندگان تذکر و اخطار میدادند هرچه سریعتر ختم مراسم بزرگداشت را اعلام نمایند و جمعیت را متفرق کنند.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com