چند سال پیش(۲۱)دهه ۶۰…(۶)
روزنامه کیهان،۲مرداد۱۳۶۰:قسمتی از اطلاعیه انجمن اسلامی دانشجویان در آمریکا و کانادا:
نوزدهم ماه مبارک رمضان تظاهرات باشکوهی رادردانشگاه ایالتی آکلاهمابرپاکردیم.حضوردرصحنه نیروهای خط امام در این کفرستان باعث گردیدتاکوشش گروههای متشکل ازفراریان منافق، پیکار آمریکایی و تفاله های رژیم منحوس پهلوی،تحت رهبری شیطان بزرگ که سعی دارند وحدت ما را بر حول محورحزب الله و ولایت فقیه مخدوش گردانند،به شکست منجر شود و در آخرتظاهرات قطعنامه ای به پشتیبانی از روحانیت اصیل اسلام و ولایت فقیه و رهبریت امام کبیرمان خمینی و هم چنین حمایت ازارگانهای انقلابی از جمله سپاه پاسداران،جهادسازندگی و بنیادشهد اعلام گردید.
(نقل از:دفترسیاسی سپاه پاسداران،نشریه رویدادها و تحلیل،ش ۲۱)
طرفداران بنی صدر ساختمان کنسولگری ایران درآنکارا را بمدت ۴۵ دقیقه تصرف کردند
رادیو لندن:گروهی از طرفداران بنی صدر به عنوان اینکه می خواهند آرای خود را در انتخابات ریاست جمهوری به صندوق بریزند وارد کنسولگری ایران شدند.اکثراین گروه را دانشحویان ایرانی تشکیل می دادند.
ساختمان کنسولگری را بری مدت ۴۵ دقیقه تصرف کردند. سپس صندوق خالی آرا را بدوش گرفته از ساختمان خارج شدند و خود را تسلیم پلیس ترکیه کردند.
(نقل از:دفترسیاسی سپاه پاسداران،نشریه رویدادها و تحلیل،ش ۲۱)
طی ۲۰ روز از تاریخ ۵مرداد۱۳۶۰الی ۲۵مرداد۱۳۶۰تعداد۳۲۰نفر از گروهکهای محارب در تهران و شهرستانه ها بجرائم مختلف از جمله اقدام به مبارزه مسلحانه علیه نظام جمهوری اسلامی، حمله به مردم و مراکز نظامی و انتظامی، ترور شخصیت ها و برادران پاسدار بسیج و…انفجار وتخریب پرتاپ کوکتل مولوتف نارنجک و سه راهی به مغازه های مردم مسلمان و به آتش کشیدن آنها به اعدام محکوم گردیدند.
در میان اعدام شدگان ۲۰جاسوس صهیونیزم،۴۰ سلطنت طلب،۶کودتاچی،۲نفر وابسته به گروههای وحدت کمونیستی،۲۰نفر وابسته به حزب منحله کومله و ۳نفر وابسته به گروهک راه کارگر دیده می شود.
بقیه معدومین وابسته به گروههای منافقین خلق،پیکار و چریک های فدایی(اقلیت) بوده اند.که بیشترین رقم ها آنها رامنافقین خلق تشکیل می دهد.
از تعداد فوق الذکر ۱۲۲ نفر مربوط به دادگاه انقلاب تهران می باشد.
(نقل از:دفترسیاسی سپاه پاسداران،نشریه رویدادها و تحلیل،ش ۲۲)
خبرگزاری پارس،به نقل از خبرگزاری فرانسه:بنی صدر محل مسکونی خود را تغییرداد،۱۰/مرداد۱۳۶۰:
ابوالحسن بنی صدر،رئیس جمهور اسبق ایران،امروز بخاطر مسائل امنیتی آپارتمان خود در گشان (واله وار)را ترک و ازاین به بعد در آپارتمان دیگری در واله وار حومه پاریس زندگی خواهد کرد.
بنی صدر در خیابان پون روبال گشان همراه دو دخترش در آپارتماننی واقع در یک ساختمان ده طبقه که پانزده سال است در اختیار دارذ زندگی می کرد.
خبرگزاری فرانسه می افزاید:از بدو ورود رئیس جمهوری اسبق دولت ایران که بوسیله آیت الله خمینی عزل شده است مقامات فرانسوی اقدام شدیدی بری محافظت وی بعمل آورده اند.
(نقل از:دفترسیاسی سپاه پاسداران،نشریه رویدادها و تحلیل،ش ۲۱)
بهزاد نبوی،روزنامه آزادگان،۱۲مرداد۱۳۶۰:
بنی صدر زمانی که فرمانده کل قوا شد یک استراتژی خاصی را درجهت حاکمیت دادن ضد انقلاب در ارتش و کنار گذاشتن عناصر مومن به انقلاب را پیاده کرد.
در زمان شروع جنگ که بنی صدر به هیچ عنوان آمادگی آنرا نداشت شروع به مهره چینی در ارتش کرد.چنانچه اطلاع داریم اطلاعیه ای منتشر ساخت که تمام امرای بازنشسته ارتش باید به سرکار خود بازگردند و اجازه بخش مجدد آن داده نشد.
بنی صدر از این ماجرا بلافاصله تحلیلی از کودتای نوژه را مطرح کرد تا اذهان عمومی را منحرف سازد و آنهارا زیر سوال قرار دهد و دراین رابطه گفت:کودتای نوژه توطئه آمریکا بود تا متخصصین را از ارتش کنار بگذارند. درحالی که مامی دانیم کودتا واقعی بود و در این رابطه هم عده ای دستگیر شدند.
(نقل از:دفترسیاسی سپاه پاسداران،نشریه رویدادها و تحلیل،ش ۲۲)
امام خمینی:روزنامه جمهوری اسلامی ۲۰مرداد۱۳۶۰:
یک دسته ورشکسته ای که در اینجا با لباس مبدل یا لباس زنانه فرار کردند،حالا آنجا نشسته اند و می خواهند مملکت ایران را زمامداری کنند و می گویند همه ایران با ما هستند.خوب اگر همه ایران با شما هستند پس کجا رفتید؟
(نقل از:دفترسیاسی سپاه پاسداران،نشریه رویدادها و تحلیل،ش۲۲)
جعفر شجونی،نماینده کرج،۲۰مرداد۱۳۶۰:
این منافقین از آخوندهای وازده و بی شخصیت …مثل عالمی همدانی از این ها فتوا می خواستند. البته از این دزدی هایی که کردند دو میلیون تومان هم برای آقای پیمان چاپخانه خریدند که البته حاضرند این پول را آنها بدهند(نطق مجلس).
(نقل از:دفترسیاسی سپاه پاسداران،نشریه رویدادها و تحلیل،ش۲۲)
سید محمد خاتمی،روزنامه کیهان۲۰مرداد۱۳۶۰:
شعار مرگ بر آمریکا امروز محصول موضع گیری قاطع امام از آغاز مبارزه تاکنون است.
که بر سر آن رنجها و دربدری ها و تبعیدها وسخت گیریهای فراوانی را از سوی آمریکا و ایادی آن تحمیل کرده است.
انتخابات و عزل بنی صدر نمونه والای بیداری مردم و در اوج بودن شعور اسلامی و شور انقلابی آنان است.
(نقل از:دفترسیاسی سپاه پاسداران،نشریه رویدادها و تحلیل،ش۲۲)
آیت الله مشکینی،نمازجمعه قم،روزنامه جمهوری اسلامی۲۱مرداد۱۳۶۰:
بر مرد و زن وفرزند واجب است مواظب و مراقب باشند که اگر سوء ظنی پیدا کردند،دنبال کنند.
اصلا اسلام جاسوسی را امضا می نماید و باید دولت اسلامی جاسوس داشته باشد.و دستگاه اطلاعاتی قوی داشته باشد و این پیشنهاد که شده است خیلی لازم و ضروری است.
(نقل از:دفترسیاسی سپاه پاسداران،نشریه رویدادها و تحلیل،ش۲۳)
آیت الله مشکینی در نماز جمعه،۲۲مرداد۱۳۶۰:
ما در این کشور پنج نهاد مومن مسئول و معتقد به انقلاب لازم داشتیم که تحت نظر فرد ششم انجام وظیفه نمایند که بحمد الله انتخاب شده اند و عبارتند از:مجلس،شورای نگهبان،دستگاه قضایی،دولت، ملت که زیر نطر امام امت خمینی کبیر می باشند.
(نقل از:دفترسیاسی سپاه پاسداران،نشریه رویدادها و تحلیل،ش۲۲)
بنی صدر،خبرگزاری پارس،۲۷مرداد۱۳۶۰:
من در مورد نطقه ضعف های خمینی در اشتباه بوده ام. و متوجه آنها نشده بودم.او(امام)مدعی آزادی و استقلال ملتی بود و می گفت هیچگاه در اداره امور مملکتی مداخله نخواهم کرد.بدبختانه او به تمایلات خود که دیکتاتور شدن بود تسلیم شد. من هزگز فکر نمی کردم که او (امام)اینقدر ضعیف باشد.
(نقل از:دفترسیاسی سپاه پاسداران،نشریه رویدادها و تحلیل،ش۲۲)
محمد شوری (نویسنده و روزنامه نگار)
اول مرداد ۱۳۹۳

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com