هکر ایرانیمرتضی ترادیون هکر و کارشناس امنیت شبکه ایرانی که سال گذشته ۶ ماه را در زندان اوین گذرانده بود برای آخرین بار مورد محاکمه قرار گرفت.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، مرتضی ترادیون در تاریخ ۱۳ شهریور ماه سال ۹۲ به اتهام اقدام علیه امنیت ملی از طریق هک جاسوسی برای دول متخاصم بازداشت و پس از گذراندن ۲ ماه در انفرادی‌های بند ۲۴۰ و ۲ ماه نیز در بخش عمومی بند ۲۰۹ اتهامش به اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم تغییر کرد.

وی در نهایت پس از ۶ ماه با قرار وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی از بند ۳۵۰ زندان اوین آزاد شد.

یکی از نزدیکان وی به گزارشگر هرانا گفت: “هیچ مدرکی دال بر انجام جاسوسی توسط مرتضی ترادیون کشف نشده و همین امر باعث تغییر اتهام از جاسوسی به اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم شده است.”

وی در ادامه بیان داشت: “هدف مرتضی ترادیون از تست امنیتی سایتها و سرور ها این نبود که هکشان کند بلکه (پن تستیشن) یکی از راهکار های امنیت شبکه معمول است و وی برای هیچ سایت ایرانی و خارجی حتی یک ریال هم دریافت نکرده که بخواهد جاسوس باشد یا قصد ارتکاب جرم داشته باشد.”

مرتضی ترادیون در تاریخ ۹ تیر ماه در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتیبدون حضور نماینده دادستان و وکیل مدافع مورد محاکمه قرار گرفت و هم‌اکنون در انتظار صدور حکم بسر میبرد.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com