Hossein-Rafei-300x238یک استاد بازنشسته دانشگاه تهران در نامه‌ای به حسن روحانی، رییس جمهوری اسلامی، با اشاره به هجوم ماموران وزارت اطلاعات به منزلش نوشته که در این وزارت‌خانه «شمشیر در کف زنگی مست است».

حسین رفیعی در این نامه‌ی سرگشاده که نسخه‌ای از آن روز پنج‌شنبه (۱۲ تیر-۳ جولای) در وب‌سایت “ملی-مذهبی” منتشر شد، در شرح هجوم ده نفر از ماموران وزارت اطلاعات به همراه ماموران دادستانی به محل مسکونی خود و خانواده‌اش در شهر دماوند در بعدازظهر روز دوشنبه (۹ تیر) نوشته است: ««آن‌ها کلیه نوشته‌ها، کارهای تحقیقاتی و حتی مجلات رسمی و کتب چاپ‌شده و اینترتی و هزاران پرینت خبر‌ها و تحلیل‌های منتشره در مطبوعات داخلی و رسانه‌های مجازی، تلفن همراه، دفا‌تر تلفن شخصی، مودم، لپ‌تاپ و دفا‌تر شخصی همسرم و ریسیور ماهواره را با خود بردند.»

این عضو “شورای فعالان ملی-مذهبی” با تاکید بر این‌که ماموران امنیتی «تنها به این اقدام بسنده نکردند»، از انتقالش به تهران و بازرسی منزل مسکونی و محل کارش در این شهر توسط ماموران خبر داده و افزوده است: «من نمی‌دانم که از منزل من در تهران چه برده شده است چون صورت‌جلسه‌ای نه تنظیم و نه امضا شد.»

وی با اشاره به “تهدید به بازداشت” و “پرونده‌سازی” نیروهای امنیتی علیه خود طی یک سال اخیر، بازرسی ماموران امنیتی از منزل و محل کارش را هم‌چون «جمع‌آوری غنایم از یک سرزمین تسخیرشده» توصیف کرده و از قول این ماموران نوشته که آن‌ها «همه چیز را زیر نظر داشتند و احتیاجی به جمع‌آوری این مدارک نبود».

آقای رفیعی هم‌چنین از “توهین”، “فحاشی”، “تهدید” و “ضرب و شتم” دختر و دامادش توسط سه نفر از ماموران امنیتی خبر داده و گفته است که آن‌ها در واکنش به اعتراض‌های داماد این خانواده به خاطر توقیف لپ‌تاپ شخصی‌اش، به “خشونت عریان” و “نقض موازین اخلاقی و شرعی” متوسل شدند.

او اضافه کرده است: «بگذریم از برخوردهای تنش‌آفرین همین آقایان با همسرم که او را با بیماری قلبی به مرز خطرناکی رساندند که به خیر گذشت.»

این فعال سیاسی با اشاره به حمایت خود و هم‌فکرانش از حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته و نیز در یک سال اخیر، در پایان نامه‌اش، دلیل عدم «دفاع علنی» دانشگاهیان از «ادبیات» و «مواضع» آقای روحانی و نیز توافق به گفته‌ی او «مفید» هسته‌ای در ژنو را عملکرد وزارت اطلاعات دانسته و نوشته است: «در وزارتخانه‌ی زیرمجموعه شما شمشیر در کف زنگی مست است و هنوز بعد از ۳۵ سال وزارت اطلاعات نتوانسته است یک تیم عملیاتی حرفه‌ای، خبره و متشرع برای بازرسی از خانه‌های شهروندان تربیت کند.»

گفتنی است این نخستین بار نیست که فعالان سیاسی حسن روحانی را به خاطر عملکرد وزارت اطلاعات دولت او مورد انتقاد قرار می‌دهند.

در بهمن‌ماه سال گذشته نیز، محمد ملکی،‌ نخستین رییس دانشگاه تهران بعد از انقلاب بهمن ۱۳۵۷، در نامه‌ای سرگشاده، حسن روحانی و «مسوولان امنیتی» را مورد خطاب قرار داد و در واکنش به درخواست رییس جمهوری اسلامی از دانشگاهیان برای شکستن سکوت‌شان در دفاع از “توافق ژنو” نوشت: «تنها چند ساعت پس از سخنرانی شما از وزارت اطلاعات با من و فرزندم تماس گرفته‌اند تا من را هم وادار به سکوت کنند. من در این سال‌ها بار‌ها گفته‌ام سکوت نخواهم کرد و هر حکمی می‌خواهید به من بدهید. حال انتظار دارید که دانشگاهیان سکوت‌شان را بشکنند؟»

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com