26شماره بیست و ششم رادیو داوطلب، مجله شنیداری موسسه کنشگران داوطلب منتشر شد. در این شماره از اظهارات جدید عضو شورای اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نامه‌ای سرگشاده بیش از ۱۳۰ تن از فعال حقوق زنان خطاب به رئیس فدراسیون جهانی والیبال، محکومیت هادی اسماعیل‌زاده، عضو شورای عالی نظارت کانون مدافعان حقوق بشر، جزییات دیدار تعدادی از تشکل‌ها صنفی معلمان با وزیر آموزش و پرورش، اولین نشست هم‌اندیشی سازمان‌های مردم نهاد حوزهٔ کودکان در بنیاد امید ایرانیان و انحلال کلیه اتحادیه‌های کشوری و تشکیل کمیسیون‌های تخصصی خواهید شنید.
افشین محمدی عضو شورای اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت که انجمن صنفی روزنامه‌نگاران نباید محلی برای فعالیت‌های سیاسی باشد. او گفت: «همین اتفاق باعث شد تا انجمن صنفی از اهداف خود دور شود و در نهایت امروز خانواده رسانه‌ای منتظر بازگشایی مجدد آن باشد.»
این کارشناس دولتی بدون ارائه اطلاعات و مستندات تاریخی گفت: «گروهی که در گذشته در انجمن صنفی فعالیت می‌کرد و دلیل تعطیلی این انجمن بودند نباید تا این حد هزینه جناح‌بندی‌ها را می‌دادند و متأسفانه آن‌ها تندروی‌های خود را بی‌اندازه ادامه دادند.»
بیش از ۱۳۰ تن از فعال حقوق زنان در دفاع از حق زنان برای تماشای بازی‌ها در ورزشگاه،‌ نامه‌ای سرگشاده خطاب به رئیس فدراسیون جهانی والیبال و ناظر بازی‌های والیبال ایران و لهستان نوشته‌اند.
آن‌ها از این مقامات خواسته‌اند تا از حق ورود زنان به ورزشگاه برای تماشای بازی‌های مورد علاقه‌شان دفاع کنند.
هادی اسماعیل‌زاده، عضو شورای عالی نظارت کانون مدافعان حقوق بشر از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به چهار سال حبس و دو سال محرومیت از حرفه وکالت و عضویت در احزاب و گروه‌ها و دسته‌ها سیاسی محکوم شد. در حال حاضر همه اعضای شورای عالی نظارت و همکاران کانون مدافعان حقوق بشر در زندان یا با احکام سنگین زندان مواجه هستند.
سخنگوی کانون صنفی معلمان ایران جزییات دیدار تعدادی از تشکل‌ها صنفی معلمان از جمله کانون صنفی معلمان ایران (تهران)، انجمن اسلامی معلمان و سازمان معلمان با وزیر آموزش و پرورش را تشریح کرد. به گزارش ایلنا «محمود بهشتی لنگرودی» با اشاره به جلسه تعدادی از تشکل‌های صنفی معلمان با «علی اصغر فانی»، وزیر آموزش و پرورش که صبح شنبه (۷ تیر) در این وزارتخانه برگزار شد، گفت: عمده صحبت‌هایی که در این جلسه مطرح شد، گله گذاری همکاران از وعده‌های عملی نشده آقای فانی بود. بهشتی لنگرودی با اشاره به عبور گذرای وزیر آموزش و پرورش از موارد دیگر که مجدداً مورد اعتراض فعالان صنفی معلمان قرار گرفت، اظهار کرد: این جلسه در نهایت با کدورت طرفین پایان یافت و وزیر با حالتی شبیه به قهر جلسه را ترک کرد.
تأکید بر حفظ جایگاه حقوقیان جی اوها و تقویت کار شبکه‌ای میان آن‌ها مبنای کار نشست‌های هم‌اندیشی بنیاد ایرانیان است. محمدرضا عارف ریس بنیاد امید ایرانیان در اولین نشست هم‌اندیشی سازمان‌های مردم نهاد حوزهٔ کودکان با اشاره به تلاش‌های بنیاد ایرانیان در برگزاری نشست‌های مؤثر در راستای تقویت کاران جی اویی در ایران گفت: در همین راستا از سال گذشته تلاش شده در سلسله نشست‌هایی با کارگروه‌های مختلف فعالان مدنی به بررسی چالش‌ها و موانع پیش روی سازمان‌های مردم نهاد بپردازیم.
رییس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی از انحلال کلیه اتحادیه‌های کشوری و تشکیل کمیسیون‌های تخصصی خبر داد. بر اساس قانون نظام صنفی جدید اتحادیه‌های کشوری به کمیسیون‌های تخصصی تبدیل شده و زیر نظر اتاق اصناف ایران فعالیت خواهند کرد.
همه این خبرها در بیست و ششمین شماره صدای جامعه مدنی ایران، رادیو داوطلب در دسترس شماست.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com