Drug-Addiction-Camp-Iran “وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی” در دولت حسن روحانی می‌گوید کمپ‌های ترک اعتیاد یکی از مراکزی هستند که به علت تجمع معتادان، به «بستر مناسبی برای شیوع بیماری ایدز» تبدیل شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری “فارس”، حسن قاضی‌زاده هاشمی، روز پنج شنبه (۱۲تیر-۳جولای) در حاشیه جلسه مشترک با عبدالرضا رحمانی فضلی، “وزیر کشور” و “دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر”، آمار دقیق مبتلایان به ایدز در ایران را ۲۷ هزار نفر اعلام کرد و گفت از آنجا که «بسیاری از مبتلایان با پنهان‌کاری خود را به مراکز درمانی معرفی نمی‌کنند»، این عدد باید ضرب‌ در ۴ شود تا «تعداد کلی مبتلایان» مشخص گردد.

آقای قاضی‌زاده هاشمی که در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت، از “آسیب‌های روحی و روانی ناشی از اعتیاد” به عنوان مهم‌ترین مشکل وزارت‌خانه تحت مدیریتش در زمینه‌ی اعتیاد یاد کرد و با تاکید بر این‌که «این آسیب‌ها بسیار مخرب هستند» خاطرنشان کرد که «به دلیل مصرف مواد مخدر صنعتی، درمان آن‌ها نیز بسیار پیچیده است».

عبدالرضا رحمانی‌فضلی نیز در حاشیه این جلسه از تعطیلی ۴۰۰ کمپ ترک اعتیاد “غیر مجاز” از ابتدای سال جاری تا کنون خبر داد و اظهار داشت که این ستاد تصمیم دارد تا روند تاسیس کمپ‌های استاندارد را “تسریع” کند.

وزیر کشور جمهوری اسلامی همچنین با وعده‌ی “برخورد قاطعانه” و “جمع‌آوری معتادان” از سوی نیروی انتظامی افزود که در جریان این نشست مشترک قرار بر این شده تا «کارگروه ویژه‌ای تشکیل شود» و «برنامه منسجم مشترکی در حوزه درمان و پیش‌گیری اعتیاد برای وزارت‌خانه بهداشت و ستاد مبارزه با مواد مخدر تدوین کند».

همایون هاشمی، “رییس سازمان بهزیستی کشور” دیگر مقام مسوول حاضر در این نشست بود که با اشاره به شمار زیاد “شکایت‌های مردمی” از مراکز ترک اعتیاد “غیر مجاز” طی سال‌های گذشته به خبرگزاری ایرنا گفت که ر حال حاضر ۸۰۰ مرکز ترک اعتیاد “مجاز” و “استاندارد” در کشور مشغول به فعالیت هستند.

پیش از این در آبان‌ماه سال گذشته، حجت‌الله فراشی، “رییس دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر” در استان لرستان از پلمب ۱۰۰ کمپ ترک اعتیاد غیرمجاز در این استان خبر داده بود.

فروردین ماه ۹۲ نیز بابک دین‌پرست، “معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر” با اشاره به فعالیت ۸۲۵ مرکز درمان اعتیاد “غیر مجاز” در کشور گفته بود که با ۷۴ درصد از این مراکز، برخورد قانونی صورت گرفته است.

وی از تهران و خراسان رضوی به عنوان دو استان یکه دارای بیشترین کمپ‌های غیرمجاز ترک اعتیاد هستند نام برده بود.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com