25شماره بیست و پنجم رادیو داوطلب، مجله شنیداری موسسه کنشگران داوطلب منتشر شد. در این شماره از گزارش ماهیانه کانون مدافعان حقوق بشر، برگزاری جشنواره روز المپیک و معلولان در مجتمع نیکوکاری رعد، ابراز نگرانی خانم ناوی پیلای، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل از شمار زیاد اعدام‌ها در ایران، نامه ۱۶۰ استاد علوم سیاسی در انتقاد از تدوین سرفصل‌های جدید این رشته، نامه کانون مدافعان حقوق بشر به صادق آملی لاریجانی و انتقاد برنامه نظارت بر حمایت از مدافعان حقوق بشر از حبس مهناز محمدی، مستندساز و مدافع حقوق بشرخواهید شنید.
کانون مدافعان حقوق بشر که ریاست آن بر عهده شیرین عبادی است در ادامه گزارش‌های ماهانه خود به بررسی وضعیت حقوق بشر در ایران در خردادماه ۱۳۹۳ پرداخت. کانون مدافعان حقوق بشر در گزارش خود با اشاره به درگیری‌های خونینی که در کشورهای همسایه ایران در حال وقوع است از مسئولان ایرانی خواسته است تا از انجام اقدام‌هایی که می‌توانند به نزاع میان شیعه و سنی دامن زنند، دوری کنند.
جشنواره روز المپیک و معلولان با حضور مسئولین کمیته ملی المپیک، پارالمپیک و فدراسیون ورزش‌های همگانی با برپایی برنامه‌های متنوع ورزشی در مجتمع نیکوکاری رعد برگزار شد.
به گزارش جامعه دفاع از حقوق بشر در ایران (عضو فدراسیون بین‌المللی جامعه‌های حقوق بشر)، خانم ناوی پیلای، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل از شمار زیاد اعدام‌ها در ایران از آغاز سال ۲۰۱۴ ابراز نگرانی کرد و از دولتمردان خواست این اعدام‌ها و به‌ویژه اعدام نزدیک به وقوع یک مجرم نوجوان را متوقف کنند.
برنامه نظارت بر حمایت از مدافعان حقوق بشر از طریق جامعه دفاع از حقوق بشر در ایران (LDDHI) (عضو فدراسیون بین‌المللی جامعه‌های حقوق بشر) از حبس خودسرانه و آزار قضایی خانم مهناز محمدی، مستندساز و مدافع حقوق بشر زن مطلع شده است.
به همین ترتیب، برنامه نظارت حبس خانم محمدی را که با نقض آزادی بیان در ایران و در مغایرت با حقوق بین‌المللی انجام شده به عنوان حبس خودسرانه محکوم می‌کند.
کانون مدافعان حقوق بشر با ارسال نامه ای به صادق آملی لاریجانی، رییس قوه قضاییه از این مقام قضایی خواست تا با توجه به اصلاح قانون مجازات اسلامی بر اجرای صحیح قوانین نظارت کرده و اجازه ندهد تا جان و آزادی مردم دستخوش اجرای نادرست و تفاسیر غلط از قوانین شود. به گزارش سایت کانون مدافعان حقوق بشر، متن نامه کانون مدافعان حقوق بشر به صادق آملی لاریجانی، رییس قوه قضاییه به امضای شیرین عبادی رسیده و در تاریخ ۲۸ خرداد ماه ۱۳۹۳ ارسال شده است.
پس از اعلام رئیس کارگروه تحول رشته علوم سیاسی مبنی بر اجرایی شدن سرفصل‌ها و دروس جدید رشته علوم سیاسی در مقطع کارشناسی از سال تحصیلی جدید، ۱۶۰ استاد این رشته نامه ای را به امضا رساندند و خواستار بازنگری در اجرای این سرفصل‌ها شدند.
بازنگری علوم انسانی در رشته‌های متعدد از سال ۸۹ آغاز شده است و به تدریج هر یک از رشته‌ها پس از بازنگری در شورای تحول علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب نهایی رسیده و برای اجرا به دانشگاه‌ها ابلاغ شده است.
همه این خبرها در بیست و پنجمین شماره صدای جامعه مدنی ایران، رادیو داوطلب در دسترس شماست.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com