پل مک کارتنی در مورد علت متلاشی شدن گروه موسیقی «بیتلز» معتقد است که «یوکو اونو» عامل جدایی اعضای این گروه نبوده است
«یوکو اونو» از زمان جدایی ستاره های افسانه ای «بیتلز» در سال ۱۹۷۰ همواره مورد انتقاد از سوی کسانی بود که وی را متهم می‌کردند که با تشویق «جان لنون» به ترک گروه، باعث فروپاشی این گروه شده است.این دو در سال ۶۹ با یکدیگر ازدواج کردند، بچه دار شدند و اولین البوم مشترکشان را عرضه کردند.

حالا «سِر مک کارتنی» در مصاحبه با «الجزیره انگلیسی» گفته است که «یوکو» باعث جدایی اعضای گروه از یکدیگر نبوده است، بلکه این اتفاق به خودی خود در حال رخ دادن بوده است.»

در طول دهه هفتاد «جان لنون»، «پل مک کارتنی»، «رینگو استار» و «جرج هریسون» اعضای سابق «بیتلز»، هر کدام آلبومهای «سولو» ی خود را به بازار عرضه کردند، اما این آلبوم‌ها هیچوقت به محبوبیت کارهای مشترک نرسیدند.

«کارتنی» در مصاحبه جدیدش گفته که دلایل مختلفی باعث جدایی اعضای «بیتلز» بودند و اتفاقاً «اونو» به بهترین کارهای «لنون» روح داده است.

به عقیده او تاثیر حضور «یوکو اونو» بر روی «جان لنون» منجر به ساخته شدن آهنگ‌های قابل اعتنایی مانند «Imagine» و «Dear Prudence» شده است:«او راه متفاوتی را به «لنون» نشان داده بود که بسیار جذاب می‌نمود، بنا براین وقت آن رسیده بود که از گروه جدا شود.»

با اینحال «سر مک کارتنی» تایید کرده که حضور «یوکو اونو» در برنامه‌های ضبط آلبوم‌ها موجب ناراحتی او می‌شده است.

«بیتلز» پرطرفدار‌ترین گروه راک انگلیسی دهه ۶۰ بود که ترانه‌ها و خوانندگان آن الهام بخش و الگوی جوانان آن زمان تلقی می‌شدند.

جان لنون پس از جدایی از «بیتلز» چندین آلبوم مشترک با همسرش «یوکو اونو» منتشر کرد، او در سال ۱۹۸۰ در نیویورک طی یک حادثه تیر اندازی ترور شد، «یوکو» بعد از مرگ «جان» فعالیت هنری خود را ادامه داد، او که هم اکنون ۷۹ سال دارد، به موسیقی، فیلمسازی و فعالیتهای صلح طلبانه می پردازد.

مصاحبه «پل مک کارتنی» و «الجزیره انگلیسی» قرار است که در ماه نوامبر از این شبکه تلویزونی پخش شود.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com