لیبرتی، اردوگاهی فراموش شده

شنبه, 31ام خرداد, 1393

اضافه شده توسط نویسنده مطلب: علی فتوتی
 

مطالب منتشر شده در این صفحه نمایانگر سیاست رسمی رادیو زمانه نیستند و توسط کاربران تهیه شده اند. شما نیز می‌توانید به راحتی در تریبون زمانه عضو شوید و مطالب خود را منتشر کنید.

اردوگاه آزادی

عراق این روزها درگیر خشونت‌بارترین لحظه‌های تاریخ کشور خود است؛ با درگیری‌های شدید و خونباری که در یک ضلع آن نیروهای موسوم به داعش و وفاداران به حزب بعث عراق و در ضلع دیگر آن نیروهای ارتش و سپاه عراق و نیروهای نظامی حکومت خودمختار کردستان عراق قرار دارند.

اردوگاه لیبرتی (آزادی) در نزدیکی فرودگاه بغداد، پایتخت عراق، اقامتگاه موقت شماری از نیروهای باقیمانده سازمان مجاهدین خلق ایران در عراق است. همزمان با بالا گرفتن خشونت‌ها و پیشروی نیروهای داعش در عراق، آنچه موجب نگرانی فعالان حقوق بشر و ناظران بیرونی شده نحوه برخورد سازمان مجاهدین خلق ایران با این رویداد بوده است.

این گروه در خبری که در وب‌سایت رسمی خود منتشر کرده نیروهای داعش را عشایر انقلابی معرفی کرده است که در مقابل حکومت شیعه عراق به رهبری نوری مالکی دست به انقلاب مردمی زده‌اند.

در کنار انتشار این خبر، اطلاعات تائید نشده‌ای از حضور گسترده نیروهای سپاه پاسداران ایران در عراق برای محافظت از اماکن مقدسه شیعه حکایت می‌کند.

این‌ها همه در حالی است که سال گذشته نیز در اثر حمله موشکی به اردوگاه لیبرتی، سه تن جان خود را از دست دادند. مسئولیت این حمله را یک گروه شیعه بر عهده گرفته بود.

 

 

 

 

از اینرو شماری از فعالان حقوق بشر معتقدند جان ساکنان اردوگاه لیبرتی بیش از پیش در خطر است.

درباره آخرین وضعیت  ساکنین در اردوگاه لیبرتی، واکنش مسئولان سازمان مجاهدین خلق نسبت به حوادث اخیر در عراق و اینکه شرایط جنگی چه تآثیری بر وضعیت حقوقی  کمپ لیبرتی دارد، با ایرج مصداقی، نویسنده، زندانی سیاسی سابق و فعال حقوق بشر که نوشته‌های فراوانی درباره مجاهدین خلق دارد،  و همینطور عبدالکریم لاهیجی، ریاست فدراسیون بین‌المللی جامعه‌های حقوق بشر گفت‌وگو کرده‌ایم.

تلاش رادیو زمانه برای گفت‌وگو مستقیم با مسئولان سازمان مجاهدین خلق ایران تا لحظه تنظیم این گزارش بی‌نتیجه ماند.

فایل صوتی را بشنوید

 

۰۰:۰۰
۰۰:۰۰

فایل را از اینجا دانلود کنید | Open Player in New Window

مطلب را به بالاترین بفرستید:

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com

مطلب را به بالاترین بفرستید

این مطلب خلاف آیین نامه تریبون است؟ آن را به ایمیل tribune@radiozamaneh.com گزارش کنید
Join

دسته‌بندی‌ها: حقوق بشر, مطالب برگزیده

نظرات

  1. عاقبت خیانت به وطن و کشتن هموطن و حزب باد بودن و دنبال یه احمق با تفکر احمقانه (م.ر)رفتن همینه : مردن تو فراموشی و غربت.

    جوان ایرانی
    دوشنبه, ۲ام تیر, ۱۳۹۳