شماری از فعالان مدنی با نوشتن نامه‌ای خطاب به رئیس‌جمهور پاکستان، آصف علی زرداری، نخست‌وزیر، رجا پرویز اشرف، فرماندار استان، سیدمسعود کوثر در صدد تحقق رویای ملاله برای آموزش دختران در پاکستان هستند. در این بیانیه آمده است:

ما از پاکستان می‌خواهیم برای تمامی کودکان (پاکستانی) از طریق ساخت مدارس، تربیت معلمان و کمک‌ مالی به خانواده‌هایی که دخترانشان مرتب به مدرسه می‌روند امکان آموزش را فراهم آورد. تمامی دولت‌ها و سازمان‌های بین‌المللی موظفند نقش خود را در این امر ایفا کنند به‌طوری‌که میلیون‌ها کودک محروم از تحصیل از امکان آموزش بهره‌مند شوند.

۸۴۶۹۵۹ نفر تاکنون این بیانیه را امضا کرده‌اند و امید است تعد امضاها به یک میلیون برسد.

ملاله کودکی خود را فدای مبارزه برای آموزش دخترانی مثل خودش در پاکستان کرده‌است. اکنون که وی قربانی وحشیگری یکی از افراد مسلح طالبان شده، روی تخت بیمارستان افتاده ‌است، بیاییم به رویایش جامه عمل بپوشانیم.

بخشی از پاکستان تاکنون طرح پرداخت کمک‌هزینه به خانواده‌هایی را که دخترانشان را به مدرسه می‌فرستند به‌طور مرتب و موفقیت‌آمیز اجرا کرده است. اما در استانی که ملاله زندگی می‌کند، دولت تاکنون در این زمینه تعلل کرده‌است. سیاستمداران بلندپایه به ملاله پیشنهاد کمک داده‌اند و چنانچه هم‌اکنون وارد عمل شویم، می‌توان دولت را وادار به گسترش این طرح در سطح ملی نمود.

پیش از آن‌که توجه رسانه‌ها از این مساله به مسائل دیگر معطوف شود، بیایید با صداهای رسایمان از دولت (پاکستان) بخواهیم تا اعلام به پرداخت کمک‌هزینه برای تمامی دختران پاکستانی نماید که به مدرسه می‌روند. در روزهایی که نماینده آموزش سازمان ملل به دیدار رئیس‌جمهور زرداری می‌رود، رساندن این یک میلیون امضا سندی محکم بر ادعای وی خواهد بود. هم‌اکنون این بیانیه را امضا و به تحقق رویای ملاله کمک کنید.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com