سخنان تازه منتشر شده سردار عزیز جعفری در جمع فرماندهان سپاه و نمایندگان ولی فقیه در این نهاد نظامی، یک بار دیگر تایید می کند آنچه بر انتخابات ریاست جمهوری ۸۸ گذشت نه تنها تقلب بوده بلکه کودتایی از پیش تصمیم گرفته شده است.

در این ویدئو که در شبکه های اجتماعی و سایت های خبری مورد توجه گرفته است سردار جعفری به صراحت از مهندسی انتخابات می گوید. اردشیر امیر ارجمند در گفت و گو با بخش خبر تلویزیون بی بی سی فارسی درباره اینکه حرف های این فرمانده سپاه ادعاهای گذشته نیروهای جنبش سبز را تایید می کند گفت:” بدون حرف های ایشان هم تقلب در انتخابات ثابت شده است. این حرف ها نشان می دهد چه کسی فتنه گر است. یعنی الان آقای خامنه ای و افراد ارشد حکومت با شنیدن این صحبت ها باید به مردم پاسخ دهند که فتنه چیست؟ و فتنه گر چه کسانی بوده اند؟”

او در باره اینکه چه کسی فتنه گر است گفت:”اگر از قبل تصمیم گرفته می شود که نیروهای دوم خرداد نباید به قدرت برسند و یا اینکه از قبل می دانستند که انتخابات به مرحله دوم کشیده می شود و در مرحله دوم آقای احمدی نژاد انتخاب نمی شود، پس نباید انتخابات به مرحله دوم برود. همچنین تصمیم گرفته می شود سپاه پاسداران و بسیج باید در انتخابات مداخله بکنند و همچنین روز ۱۹ خرداد دستور توقیف و بازداشت قسمت اعظم نیروهای اصلاح طلب صادر شده و شب ۲۲ خرداد دستگیری های گسترده آغاز می شود و راهپیمایی مسالمت آمیز بنا به آنچه خودشان هم قبول دارند و گفته اند که مسالمت آمیز بوده با شدیدترین وجه سرکوب می شود، باید پرسید اگر همه اینها نامش کودتا نیست پس چیست؟”

مشاور میرحسین موسوی در پاسخ به این سوال که سپاه نقش بسیار پررنگی در به روی کار آمدن احمدی نژاد داشته ولی در چهار سال بعد این نهاد مسوولیت اقدامات او را به این صراحت به عهده نمی گیرد گفت: مساله این است که در جمهوری اسلامی با توجه به شیوه حکومتی که در حال حاضر با آن کشور اداره می شود، افراد اختیارات نامحدود دارند بدون آن که مسوولیتی داشته باشند. یک شبح یا هیولایی به نام نظام درست شده است که معلوم نیست پشت آن کیست. آیا آقای خامنه ای است؟ آیا سه قوه همراه با آقای خامنه ای است؟ آیا سپاه است؟ فقط آنچه معلوم است این است که یکسری اتفاقاتی در کشور میافتد به نام نظام و برای حفظ نظام بدون آن که کسی مسوولیت آن را به عهده بگیرد. مثال مشخص اش همین حصر آقایان موسوی و کروبی و خانم رهنورد. این اقدامات هم در همان راستا قابل تحلیل است.

آنچه از صحبت ها معلوم می شود این که تصمیم گرفته شده بود که آقای موسوی نباید به قدرت برسد و باید به هر نحوی انتخابات مهندسی شود. برای همین منظور بود که به نظر من رای ها اصلا خوانده نشد.

او در ادامه گفت: سال گذشته نوار دیگری از نزدیکان احمدی نژاد منتشر شد که در آن به صراحت گفته می شد که هشت میلیون رای اضافه برای احمدی نژاد محاسبه می کنند تا آقای خامنه ای بتواند بگوید که اختلاف در حد چند صد هزار نیست که بتوان تقلب کرد، فاصله چند میلیونی است.

امیر ارجمند درباره زمان این ویدئو گفت: بطور دقیق نمی توان گفت این ویدئو متعلق به چه زمانی است ولی به نظر می رسد مربوط به همان اوایل اتفاقات می شود. آنچه مسلم است این سخنان در راستای همان سخنان سردار مشفق است.

او پیش بینی کرد که تعداد این سخنان و نوارها زیاد است و رسوایی ها و افشاگری ها ادامه خواهد داشت.

مشاور میرحسین موسوی در پایان تاکید کرد: آقایان می خواهند بقبولانند که تظاهرکنندگان در ادامه راه کم آوردند و برای همین پایان دادند به اعتراضات ، در حالی که اصلا این طور نیست برای آنان امنیت کشور مهم بود و نمی خواستند شوک شدیدی به کشور وارد شود. علاوه بر این جان هر ایرانی و شهروند برای آقایان موسوی و کروبی بسیار مهم بود و نمی خواستند جان ها را به خظر بیندازند، حتا آنان که لباس سرکوب پوشیده بودند و مردم را سرکوب می کردند.

این تفاوت دو جریان فکری است. یکی آن جریان که افراد حاکم بر کشور آن را هدایت می کردند و در آن سرکوب، بی قانونی، زندانی کردن مردم و شکنجه کردن هیچ اشکالی نداشت و یکی هم جریانی که اصل اش بر مبنای منافع ملی بود. اصل را توسعه و آرامش کشور می دانست. حالا آقایان این را تعبیر می کنند به کم آوردن تظاهرکنندگان و این اصلا صحت ندارد.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com