davoodداوود رضوی عضو هیئت مدیره‌ی سندیکای کارگران شرکت واحد که دو سال پیش به افتخار بازنشستگی نائل آمده، در سحرگاه روز شنبه سوم خرداد ماه هنگامی که بنا بر دعوت پنج سندیکای فرانسوی به کشور فرانسه و شهر پاریس دعوت شده بود قصد خروج از کشور را داشت، در آستانه ورود به هواپیما در فرودگاه امام خمینی توسط مأمورین امنیتی از سفر ایشان جلوگیری به عمل آمده و به ایشان ابلاغ کردند که ظرف دو روز آینده به دادگاه انقلاب مراجه نماید.
به گزارش تارنمای سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه، رضوی که در ده سال اخیر به عنوان فعال سندیکائی و کارگری زحمات قابل توجهی برای احقاق حقوق کارگران متحمل شده بود قرار بود در نشستی کارگری که از طرف فدراسیون‌های معروف سندیکایی در تاریخ ۲۶ ماه می در شهر پاریس برگزار می‌شود حضور داشته باشد اما گویا از انجا که این دعوت از سوی عوامل امنیتی و قضائی داخل کشور مورد خوشایند نبوده از خروج نامبرده بدون اینکه ممنون الخروج باشد جلوگیری به عمل آمد.
لازم به ذکر است که آقای داود رضوی از سال ۱۳۸۴ فعالیت کارگری سندیکایی خود را آغاز کرد و هم‌صدا با دیگر یاران سندیکایی‌اش در اعتراضات و اعتصابات سندیکایی در سال ۱۳۸۴ حضوری فعال و مستمر داشت و چندین نوبت سابقه بازداشت و صدور حکم قضایی برای ایشان از دیگر تجربه‌ها می‌باشد.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com