مه آفرید خسروی اعدام شد

خبرگزاری ایرنا از اجرای حکم اعدام مه‌آفرید خسروی، متهم ردیف اول پرونده «اختلاس بزرگ» در سحرگاه شنبه سوم خرداد خبر داد. این حکم در زندان اوین اجرا شد.

Mah-Afarid

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دادسرای عمومی و انقلاب تهران، حکم اعدام مه‌آفرید خسروی به خاطر «افساد فی‌الارض از طریق شرکت در اخلال در نظام اقتصادی کشور با تبانی و فساد در شبکه بانکی و توسل به روش‌های متقلبانه و مجرمانه و اخذ میلیاردها تومان وجود غیرقانونی و شرکت در پولشویی و پرداخت رشوه» صادر و اجرا شده است.

مه‌آفرید خسروی مدیریت شرکت «توسعه سرمایه‌گذاری امیرمنصور آریا» را با بیش از ۳۰ زیر مجموعه برعهده داشت و متهم ردیف اول پرونده موسوم به «فساد بزرگ» شناخته می‌شد.

مه‌آفرید خسروی در ۲۷ شهریور ۱۳۹۰ دستگیر شده بود.

غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضاییه ایران در آخرین کنفرانس مطبوعاتی خود در روز چهارشنبه ۳۱ اردیبهشت گفته بود که پرونده ۲۷ نفر در «اختلاس بزرگ سه هزار میلیاردی» به دیوان‌عالی کشور ارجاع شده که ۴ نفر انها به اعدام، ۲ نفر به حبس ابد محکوم شده‌اند و برای سایرین حبس‌های سنگین در نظر گرفته شده است.

اژه‌ای این را نیز گفت که شش هفت نفر از نمایندگان مجلس در مظان اتهام این اختلاس بودند اما جرم‌شان محرز نشد.

بهداد بهزادی، معاون حقوقی شرکت آریا و عضو هیئت مدیره شرکت گروه ملی فولاد ایران، ایرج شجاعی، معاون منابع مالی و توسعه سرمایه‌گذاری گروه امیرمنصور آریا و سعید کیانی‌ رضازاده، رئیس بانک صادرات شعبه گروه ملی اهواز، سه متهم دیگر پرونده اختلاس هستند که حکم اعدام آن‌ها بهمن‌ماه ۱۳۹۱ صادر شده است.

محمودرضا خاوری، مدیر عامل وقت بانک ملی ایران از دیگر متهمان ردیف اول پرونده اختلاس سه هزار میلیارد تومانی است که پس از برملا شدن این ماجرا در شهریور ۱۳۹۰، توانست در هفته اول مهر ماه از کشور خارج شود و به کانادا برود.

مه‌افرید خسروی در یکی از جلسات دادگاه خود خواسته بود به او فرصت صحبت کردن در تلویزیون را بدهند تا بگوید «بسیاری از افراد که پشت نظام سنگر گرفته‌اند، به اسم نظام پول می‌گیرند و رشوه می‌دهند و رشوه می‌گیرند.»

او همچنین گفته بود که دادگاه را امنیتی کرده‌اند و به شاهدان و متهمان برای تغییر حقایق پرونده فشار می‌آورند.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com