شعبه شرکت تروریستی آمریکایی بلک واتر در عربستان/ پیشنهاد بلک واتر به تروریست های سوریه چه بود؟
یکی از اصلی ترین اسپانسرهای گروه های تنرو تکفیری در سوریه شرکت بلک واتر است که بررسی ها نشان می دهد دست مزد خود را از امارات، عربستان و آمریکا برای آموزش و اعزام تکفیری ها دریافت کرده است.
شرکت امنیتی خصوصی “بلاک واتر” شرکتی است که با دولت آمریکا طرف قرارداد است، و تامین امنیت در مناطق جنگی و نا آرام را برعهده می گیرند.
براساس اطلاعات به دست آمده شرکت “بلاک واتر” به منظور همکاری با ارتش آمریکا در مناطق درگیری و نا آرام قراردادهایی را با وزارت خارجه امریکا منعقد کرده است، که یکی از این قراردادها به ارزش ۱۰۰ میلیون دلار استکه وزارت خارجه امریکا برای فعالیت این شرکت در خاک افغانستان منعقد کرده است.
شرکت آمریکایی “بلاک واتر” بعد از رسوایی در عراق و افشای جنایاتش ضد ملت عراق نام خود را در افغانستان و عراق تغییر داد تا تاریخچه سیاه این شرکت در عراق پاک شود.
نقش بلک واتر در بحران سوریه
یکی از اصلی ترین اسپانسرهای گروه های تنرو تکفیری در سوریه شرکت بلک واتر است که بررسی ها نشان می دهد دست مزد خود را از امارات، عربستان و آمریکا برای آموزش و اعزام تکفیری ها دریافت کرده است.
ترکیه نیز با قرار دادن زمین برای احداث باشگاه های آموزشی به بلک واتر در این عرصه وارد شده است. گرچه هیچگاه رسما مسئولیت این اقدام را بر عهده نگرفته است.
اریک پرنس مدیر و مالک سابق بلک‌واتر
هم‌اکنون در امارات مشغول ایجاد ارتشی خصوصی برای حکام این کشور است
عدم پذیرش مسئولیت حضور بلک واتر در مرز ترکیه در حالی است که تعدادی از روزنامه های این کشور مثل آیدین لیک بارها در تشریح فعالیت های بلک واتر برای اعزام نیرو به سوریه مطالبی را منتشر کردند.
استان هاتای پایگاه اصلی بلک واتر در ترکیه است که در آنجا اردوگاه های ویژه ای را برای آموزش نظامی به تکفیری ها به پا کرده اند.
بلاک واتر پیشنهاد داده بود به گروه ارتش آزاد سوریه سلاح بدهد
روزنامه وال استریت ژورنال چا‌پ آمریکا نوشت یک مسئول سابق در پنتاگون پیشنهاد کرده است به نیروهای مخالف سوری مسلح هفتاد هزار قبضه تفنگ تهاجمی ساخت روس و ۲۱ میلیون انواع گلوله به ارتش آزاد سوریه داده شود و منبع این اسلحه و مهمات نیز بازارهای آزاد شرق اروپاست و بهای آن را نیز یک شاهزاده سعودی بپردازد.
نکته قابل تأمل در گزارش وال استریت ژورنال این است که ترتیب‌دهندگان این معامله یک مسئول سابق بلند پایه در پنتاگون یعنی جوزف اشمیتز و اریک برینز بنیانگذار شرکت امنیتی جهانی بلاک واتر است.
این معامله ناقص ماند زیرا شعبه سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) در اردن به این شخصیت سعودی توصیه کرده است از اجرای آن منصرف شود.
این روزنامه نوشت اشمیتز به سلیم ادریس افسر جدا شده سوری در ماه مارس گذشته تلفنی اطلاع داده بود که « یک انبار بزرگ از تفنگهای تهاجمی در اوکراین و چند تن مهمات در یک کشور دیگر در شرق اروپا در اختیار وی خواهد بود.»
قوانین کنونی آمریکا به هر کس که بخواهد از پنتاگون برای تجارت سلاح و صادرات آن موافقت رسمی دریافت کند اجازه چنین کاری را می دهد و شرکت اشمتیز نیز دو مجوز تجارت و صدور اسلحه را دریافت کرده است.
ژورنال به نقل از اشمیتز نوشت تابستان گذشته به مخالفان سوری اعلام کرد احتمالا اریک برینز بنیانگذار شرکت بلاک واتر و از مأموران سابق سیا برای کمک تمایل دارد.
این روزنامه نوشت برینز برای کمک در سوریه تمایل داشت به شرط آنکه در این طرح نیز برنامه‌های آموزش نیروهای مخالف و نظارت بر آنها در میدان تضمین شود و نیروهای پیاده نظام نیز به صورت رسمی یا از طریق افراد حرفه‌ای در سوریه حضور یابند.
شرکت تروریستی آمریکایی بلک واتر در عربستان نیز شعبه زده است
وی در ادامه نسبت به اینکه مناقشه اصلی خاورمیانه یعنی مناقشه اعراب و اسرائیل به درگیری میان سنی و شیعه در منطقه تبدیل شود هشدار داد و این مسئله را فتنه دیگری علیه جهان اسلام دانست.
شرکت تروریستی امریکایی «بلک واتر» که در زمینه جذب مزدور، آموزش و اجاره آنها فعالیت می کند به تازگی در عربستان سعودی یک اردوگاه جدید افتتاح کرده است.
شماری از تروریست هایی که در سوریه به فعالیت های تروریستی اقدام می کنند در اردوگاه های بلک واتر آموزش دیده اند. هفته نامه فلسطینی خبری المنار با اعلام این خبر افزود بلک واتر در اردوگاه جدید خود در عربستان سعودی ، افرادی را که مقامات سعودی از کشورهای آفریقایی و منطقه جذب می کنند و به عربستان می آورند آموزش خواهند داد.
برخی منابع فاش کردند افسرانی که بر آموزش مزدوران نظارت دارند افسران سابق اسرائیلی و نیروهای امنیتی فرانسوی و امریکایی هستند .
مقر اصلی شرکت بلک واتر در شهرک نظامی زاید در بیست کیلومتری ابوظبی پایتخت امارات قرار دارد.
مزدوران بِلَک ‌واتر سابق، در اوکراین مستقر شدند
مزدوران بِلَک ‌واتر، شرکت خصوصی بد نام آمریکایی، برای پشتیبانی از عملیات نظامی کی‌یف در شرق اوکراین، در این کشور مستقر شده‌اند.
روزنامه‌ آلمانی «بیلد ام زونتاگ» و هفته‌ نامه‌ «اشپیگل» گزارش دادند، حدود چهارصد تن از نیروهای اجیرشده‌ شرکت امنیتی «آکادمی»، بلک‌واتر سابق، اکنون در نزدیکی شهر لوهانسک در شرق اوکراین مستقر هستند. گزارش ‌های منتشر شده همچنین از دخالت نیروهای بلک‌واتر در عملیات ارتش کی‌یف ضد فعالان حامی روسیه خبر می‌دهند.
این پایگاه تصریح کرد: نشریه ‌های یاد شده، آژانس اطلاعاتی فدرال آلمان «بی.ان.دی» (BND) را به عنوان منبع در گزارش ‌های خود قید کرده‌اند. بر اساس ارزیابی ‌های بی.ان.دی، سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا نیز از پیش، از دخالت مخفی مزدورانش در بحران جاری در اوکراین آگاهی داشته‌اند.
روسیه به تازگی آمریکا را به همدستی در عملیات نظامی اوکراین در شرق این کشور متهم کرده است. در ماه مارس ۲۰۱۴ نیز تصاویری در شبکه‌یوتیوب بارگذاری شد که در آن افراد مسلح با لباس نظامی ارتش آمریکا و پوشش ضد گلوله در خیابان ‌های شهر دونتسک در حال دویدن هستند.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com