21شماره بیست و یکم رادیو داوطلب، مجله شنیداری موسسه کنشگران داوطلب منتشر شد. در این شماره از بیانیه انجمن دفاع از آزادی مطبوعات، بیانیه کانون صنفی معلمان به مناسبت روز معلم، اعتراض اتحادیه آزاد کارگران ایران به دستگیری دو عضو این اتحادیه، برگذاری همایش مسئولیت اجتماعی سازمان‌ها و تقویت ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد، راه‌اندازی نخستین سامانه بانک اطلاعاتی سازمان‌های مردم نهاد حوزه مواد مخدر تا پایان سال ۹۳، برگذاری یادمان دکتر غلامحسین صدیقی، پدر آموزش علوم اجتماعی ایران و نقد شورای ساماندهی کودکان خیابانی از سوی برخی از فعالان اجتماعی خواهید شنید.
انجمن دفاع از آزادی مطبوعات» هم زمان با «روز جهانی آزادی مطبوعات» با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که پس از بحث و بررسی پیشینه و عملکرد نامزدهای پیشنهادی، اعظم طالقانی را به عنوان برنده‌ی جایزه قلم طلایی سال ۱۳۹۲ برگزیده است. اعظم طالقانی از زندانیان زمان شاه، فعالان مدنی و دبیر کل جامعه زنان انقلاب اسلامی است. او همچنین مسئولیت نشریه هاجر را هم بر عهده دارد.
کانون صنفی معلمان ایران در بیانیه‌ای به مناسبت دوازدهم اردیبهشت، روز معلم، ضمن بیان دغدغه‌های معلمان با اشاره به معلمان زندانی تاکید کرده است: فرهنگیان ایران، سال تحصیلی ِ رو به پایان را با امیدواری آغاز نمودند زیرا سکان آموزش و پرورش به فردی سپرده شد که خود را از جنس بدنه‌ی آموزش و پرورش می‌داند و به نهادهای صنفی به چشم فرصت، و نه تهدید می‌نگرد.
اتحادیه آزاد کارگران ایران در نامه ای به سازمان جهانی کار به دستگیری جعفر عظیم زاده و جمیل محمدی دو تن از اعضای این اتحادیه اعتراض و خواستار ازادی سریع‌تر انان شده است.
همایش مسئولیت اجتماعی سازمان‌ها و تقویت ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد توسط مرکز ترویج مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها، سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، سازمان مدیریت صنعتی و انجمن حمایت از کودکان کار روز شنبه – ۲۰ اردیبهشت ماه از ساعت ۱۴ تا ۲۰ در مرکز مطالعات بهره وری و منابع انسانی برگزار می‌شود.
مدیرکل دفتر توسعه مشارکت‌های مردمی و سازمان‌های مردم‌نهاد ستاد مبارزه با مواد مخدر از راه‌اندازی نخستین سامانه بانک اطلاعاتی سازمان‌های مردم نهاد حوزه مواد مخدر تا پایان سال ۹۳ خبر داد. به گفته وی، امسال قوانین مرتبط در حوزه مواد مخدر با محوریت سازمان‌های مردم نهاد غیردولتی در اسناد بالادستی کشور مدنظر قرار خواهد گرفت و با جدیت بیشتری در دستور کار قرار خواهد داشت.
یادمان دکتر غلامحسین صدیقی، پدر آموزش علوم اجتماعی ایران از ســوی انجمن جامعه شناسی ایران با مشارکت، انجمن علمی جامعه شناســی دانشگاه علامه طباطبایی، خانه اندیشــمندان علوم انســانی، انجمــن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطات، انجمن جمعیت شناســی ایران، انجمن انسان شناســی ایران و موسســه قلمرو دانش، برگزار شد.
پس از برگزاری نشست هم اندیشی میان سازمان‌های مردم نهاد (NGO) حوزه کودکان کار و مدیر کل دفتر آسیب‌های اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، و تصمیم‌گیری در مورد تشکیل «اتاق فکر شورای ساماندهی کودکان خیابانی» برخی از فعالان اجتماعی به نقد «شورای ساماندهی کودکان خیابان» پرداخته‌اند و از قائل شدن نقشی حداقلی برای ایفای نقش NGO ها انتقاد کرده‌اند. شورای ساماندهی کودکان خیابانی که از سال ۸۴ تأسیس شده است پس از ۸ سال تعطیلی، مجدداً تشکیل جلسه داده تا سیاست‌ها و برنامه‌های دستگاه‌های اجرایی در خصوص کودکان کار را هماهنگ کند.
همه این خبرها در بیست و یکمین شماره صدای جامعه مدنی ایران، رادیو داوطلب در دسترس شماست.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com