azam-taleghani
«انجمن دفاع از آزادی مطبوعات» هم زمان با «روز جهانی آزادی مطبوعات» با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که پس از بحث و بررسی پیشینه و عملکرد نامزدهای پیشنهادی، اعظم طالقانی را به عنوان برنده‌ی جایزه قلم طلایی سال ۱۳۹۲ برگزیده است. اعظم طالقانی از زندانیان زمان شاه، فعالان مدنی و دبیر کل جامعه زنان انقلاب اسلامی است. او همچنین مسئولیت نشریه هاجر را هم بر عهده دارد.
متن بیانیه‌ی صادره که پس از نشست شورای مرکزی «انجمن دفاع از آزادی مطبوعات» در روز شنبه ۱۳/ ۲ /۱۳۹۳ منتشر شد به شرح زیر است:
«انجمن دفاع از آزادی مطبوعات» با توجه به یک عمر مبارزه‌ی سخت و مستمر سرکار خانم اعظم طالقانی با تهدیدکنندگان آزادی به ویژه در عرصه‌ی روزنامه‌نگاری و مطبوعات، و نقد شفاف و دائمی سوءاستفاده کنندگان از قدرت، جایزه‌ی قلم طلایی سال ۱۳۹۲ خود را به ایشان تقدیم می‌کند.
این بانوی مبارز چه در گذشته و حال فعالیت گسترده و درخور تقدیری در حوزه‌ی انتشار مجله و کتاب داشته و در جهت لغو و تخفیف سانسور و خودسانسوری و دفاع از حقوق شهروندی آحاد ملت ایران از جمله اهالی رسانه و روزنامه‌نگاران تلاش فراوان کرده است.
خانم اعظم طالقانی همچنین به عنوان یک کنشگر عرصه‌ی دفاع از حقوق بشر و فعال حوزه‌ی جامعه مدنی در ترویج فرهنگ مدارا تلاش کرده و همواره در کنار مردم ایستاده تا میهن عزیزمان ایران راه دشوار رسیدن به آزادی، مردم‌سالاری و صلح و امنیت را سریع تر طی کند.
انجمن فرصت را مناسب می‌داند تا “روز جهانی آزادی مطبوعات” را به اهالی رسانه ازجمله دریافت کننده‌ی قلم طلایی سال ۱۳۹۲ شادباش گوید.

انجمن دفاع از آزادی مطبوعات

شنبه ۱۳/ ۲ /۱۳۹۳

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com