IMG12202310

 

 

 

 

 

نوروز حیدری باز هم به داد حیات وحش رسید
مدیر دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران گفت: پس از گذشت حدود ۶ ماه از انتشار خبر تلف شدن ۴۴ راس بز اهلی متعلق به یک چوپان لرستانی توسط پلنگ و خودداری چوپان جوان از آسیب رساندن به پلنگ، روز گذشته سازمان محیط زیست نسبت به پرداخت خسارت این چوپان اقدام کرد اما او خسارت را نپذیرفت و از مسئولان خواست این خسارت را صرف احداث پاسگاه محیط بانی در زادگاهش کنند.

کیوان هوشمند در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این مطلب افزود: بر اساس نظریه کارشناسان خسارت وارده به مبلغ ۱۱۰ میلیون ریال تعیین و این مبلغ به منظور پرداخت به چوپان زیان دیده در اختیار اداره کل حفاظت محیط زیست استان لرستان قرار گرفت.

به گفته وی، روز گذشته (۱۳۹۳/۲/۷) نوروز حیدری جهت دریافت مبلغ فوق به اداره کل حفاظت محیط زیست استان لرستان دعوت شد اما در کمال ناباوری پس از حضور در این اداره از دریافت چک مربوطه خودداری و این مبلغ را با هدف کمک به احداث پاسگاه محیط بانی در منطقه هشتادپهلو به سازمان محیط زیست بازگرداند.

مدیر دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران اظهار داشت: نوروز حیدری اعلام کرد هیچ خسارتی از دولت نخواهد گرفت و تنها خواسته وی از مسئولان ایجاد امکانات حفاظتی و احداث یک پاسگاه محیط بانی جهت حفاظت از طبیعت زادگاهش است.

نوروز حیدری چوپان فداکار لرستانی گفته است: در طبیعت منطقه زندگی ما حیوانات کمیابی از جمله سمندرلرستانی، ماهی کور، پلنگ و کاراکال زندگی می کنند ولی حتی یک پاسگاه محیط بانی هم نداشته و این منطقه بهخوبی حفاظت نمی شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان لرستان در این باره گفت: سازمان محیط زیست با تایید کارشناس مبلغ یازده میلیون تومان بابت خسارت وارده به نوروز حیدری را تامین و به اداره کل محیط زیست لرستان ابلاغ کرد.

محمدحسین بازگیر افزود: روز گذشته نیز با نوروز حیدری تماس گرفتیم تا جهت دریافت مبلغ مذکور در ادره کل محیط زیست حاضر شده و مبلغ مربوطه را دریافت کند.

به گفته وی، درحالی که سند پرداخت و چک مربوطه آماده شده بود نوروز حیدری اعلام کرد که من هیچ خسارتی از دولت نخواهم گرفت.

بازگیر تصریح کرد: نوروز حیدری خواست پیامش به گوش رئیس جمهور و خانم ابتکار برسانیم و گفت: من فقط درخواست می کنم در هشتاد پهلو پاسگاه و امکانات حفاظتی ایجاد کنید تا طبیعت زادگاه ما حفظ شود.

مدیرکل محیط زیست لرستان اظهار داشت: من به عنوان مدیرکل محیط زیست لرستان دغدغه های نوروز را با جدیت پیگیری خواهم کرد و امیدوارم با حمایت دولت اولین پاسگاه محیط بانی منطقه هشتادپهلو را در سال ۱۳۹۳ احداث کنیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: از مدتی قبل برای ارتقا سطح منطقه شکار ممنوع هشتادپهلو به منطقه حفاظت شده تمام مقدمات لازم انجام و پرونده مربوطه پس از تکمیل جهت بررسی در شورای عالی محیط زیست به سازمان ارسال شده است.

بازگیر اظهار داشت: امیدواریم با مساعدت اعضا شورای عالی محیط زیست ارتقاء سطح این منطقه در نخستین جلسه این شورا مطرح و تصویب شود.

وی افزود: هشتادپهلو منطقه ای بکر، کاملا بلامعارض و دارای تنوع گیاهی و جانوری کم نظیری است و یکی از ذخایر ارزشمند طبیعی در استان لرستان به شمار می رود.

بازگیر از پیشنهاد نامگذاری نخستین پاسگاه محیط بانی منطقه هشتادپهلو پس از احداث به نام “پاسگاه محیط بانی نوروز حیدری” استقبال کرد و گفت: نوروز حیدری نماد عشق به طبیعت در عین سادگی و بی ریایی است و در صورت موافقت سازمان محیط زیست نخستین پاسگاه این منطقه به نام محیط بانی نوروز نامگذاری خواهد شد.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com