ghazaaaaروز جمعه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۳ با تعداد کثیری از دوستداران محیط زیست به مناسبت گرامی داشت هفته زمین پاک به پارک ملی خشکی دریائی بوجاق کیاشهر(ساحل رودخانه سفید رود) گیلان جهت پاکسازی و جمع آوری زباله ها رفته و حجم وسیعی از منطقه که مملو از زباله بود با کمک اعضاِ حاضر در برنامه که با عشق و علاقه فراوان انجام می دادند پاک شد .
انجمن ها و گروه هایی که در برنامه شرکت کردند عبارتند از جمعیت زنان و جوانان حافظ محیط زیست ، پیشگامان محیط زیست کیاشهر ، شرکت تعاونی پسماند کیاشهر ، شهر ایدال ما ، انجمن بانوان امدادگر و رفتگران طبیعت ، هیاءت دوچرخه سواری کیاشهر و هیاءت دوچرخه سواری لاهیجان که فعالانه در این امر شرکت نمودند .
ابتدا خانم شمشادی به نمایندگی از انجمن ها و گروه ها ضمن خیر مقدم به حاضران در باره اهمیت روز جهانی زمین و معرفی سازمان های مردم نهاد محیط زیستی مشارکت کننده در برنامه سخنانی بیان نمودند . سپس از همه مخاطبان تقاضا نمودند که همه برای نجات زمین تلاش کنند و در امر تفکیک زباله از مبدا و ارتقای سطح فرهنگ محیط زیستی مسئولانه همکاری و کمک کنند چرا که استان گیلان به دلیل شکننده بودن از نظر زباله در وضعیت بحرانی به سر می برد و نیاز به مشارکت و همکاری همه ی آحاد جامعه دارد .
سپس آقای محمدیان ضمن گرامی داشت روز جهانی زمین و هفته زمین پاک توضیحاتی در مورد جشن اردیبهشت گان داده سپس چگونگی تاریخچه زمین را برای حاضران شرح داده خواستار استمرار و تداوم حرکت های این چنینی و در
تعامل با اداره کل حفاظت محیط زیست بوده است .
همچنین آقای بازدیدی مدیر عامل موسسه شهر ایدآل و ضمن تبریک روز جهانی زمین بیان داشته که امروز ما ، ماشدیم تا به زمین یاری رسانیم و در جهت حفاظت زمین بکوشیم .
آقای مهندس برجی مدیر کل اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان ضمن خیر مقدم و گرامی داشت هفته زمین پاک اظهار داشتند که سه موضوع زباله ، پس آب ها و تغییر کاربری اراضی عناوینی هستند که اداره کل امسال با تمام نیرو ورود میکند تا به نتایج خوبی برسد .
سپس کیسه های زباله و دستکش بین حاضران توزیع گردید . کلیه کارشناسان و رئیس اداره حفاظت محیط زیست استانه و آقای برجی مدیرکل اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان همراه با شرکت کنندگان به جمع آوری زباله ها پرداختند . کار جمع آوری دو ساعت طول کشید و منطقه کاملا پاکسازی شده بود و کیسه های پر شده از زباله حجم وسیعی را اشغال کرده که یک وانت از شرکت پی پرداز گر
بوجاق کیاشهر جهت حمل زباله در آنجا حاضر بود و کیسه ها را داخل ماشین می گذاشتند .
حال سئوال ما این است اکنون که منطقه پاک و تمییز شده آیا پس از این ، مسئولی متولی این منطقه است و نظارتی بر منظقه دارد که مجددا به وضعیت اسفبار گذشته برنگردد !

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com