Barista | باریستا | باریستا کیست ؟

باریستا تخصص و هنر فردی در تهیه قهوه اسپرسو و نوشیدنی‌های مبتنی‌ بر اسپرسو است .

نویسنده : علیرضا زعفریعکس از کافی شاپ دات کام

به گزارش سایت کافی شاپ دات کام : باریستا یک لغت ایتالیایی است و به فردی گفته می شود که در کافی شاپ مسئول قسمت تهیه و سرو نوشیدنی های سرد و گرم است . باریستا در تهیه اسپرسو تخصص ویژه دارد و به کار کردن با دستگاه های قهوه و مبتنی بر آن مسلط است .

باریستا به کسی گفته می شود که پس از حضور در دوره های آموزشی و به دست آوردن مهارتهای کافی به عنوان یک متخصص در زمینه شناخت انواع قهوه و نوشیدنی و نیز طرز تهیه شان ،اطلاعات درستی در اختیار مشتریان خود به جهت کمک در انتخاب بهتر و لذت بردن از آن قرار می دهد .

باریستا با پوشش خاص ، به عنوان مثال با یک ژاکت شیک و یا یک پیشبند ساده در مقابل چشمان مشتری با استفاده از خلاقیت های فردی و تکنیکی سفارشات را آماده می کند .

بسیاری ازباریستاهای بزرگ برای بهبود هنر خود در مسابقات محلی و بین المللی باریستا شرکت می کنند . اگر چه رقابت رسمی باریستا از نروژ سرچشمه گرفته است ولی معروف ترین مسابقات باریستا در حال حاضر مسابقات جهانی و قهرمانی ( ‘WBC’ – World Barista championships ) است .

در “مسابقات باریستا” نمایش مهارت و تخصص در تهیه قهوه و نوشیدنی ها ، طراحی روی قهوه ، نحوه کار کردن با دستگاه های قهوه ، پوشش باریستا و سرو نوشیدنی ها برای داوران به جهت انتخاب بهترین باریستا از اهمیت بالایی برخوردار است .

به گزارش کافی شاپ دات کام ، قهرمان مسابقات باریستا سال ۲۰۱۳ “پیت لایکس” ( “Pete Licata” ) از آمریکا شد

نفر دوم مسابقات باریستا : “متی پرگر” ( “Matthew Perger” ) از استرالیا

نفر سوم مسابقات باریستا : “ویلیام هرناندز” ( “William Hernandez” ) از السالوادور

نفر چهارم مسابقات باریستا : “کالین هارمون” ( “Colin Harmon” ) از ایرلند

نفر پنجم مسابقات باریستا : “نیک کلارک” ( “Nick Clark” ) از نیوزلند

نفر ششم مسابقات باریستا : “فرانچسکو ساناپو ” ( “Francesco Sanapo” ) از ایتالیا

مسابقات قهرمانی جهانی باریستا در ۹ تا ۱۲ ژوئن ۲۰۱۴ در ریمینی، ایتالیا برگزار می شود .

کافی شاپ دات کام با تشکیل “خانه باریستا ایران” | Iran Barista House – IBH – بر آن است تا در این مسیر برای توسعه صنعت کافی شاپ داری و حمایت از باریستاهای ایرانی ، تعامل و همدلی را مبنای کار قرار دهد و توکل بر خدا ، تکیه بر دانش و تخصص ، تعاریف درست را در شناخت باریستا جایگزین توهمات جاری کند .

کافی شاپ دات کام

باریستا کیست ؟


www.coffeeeshop.com

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com