مسافران هواپیمایی که قرار بود در این پرواز، قادرمیری مهاجر کردایرانی از سوئد اخراج شود، با اعتراض و نبستن کمربندهای پرواز، از استارت هواپیما جلوگیری کردند و مانع اخراج این مهاجر شدند.

قادر میری پنج سال است که در سوئد زندگی می‌کند و تقاضای اقامت به عنوان ازدواج با همسر مقیم سوئد داده است. ادراه مهاجرت اعلام کرده که او می‌بایست این تقاضا را از ایران و در محل سفارت سوئد بدهد و به همین دلیل در نظر داشت او را به ایران اخراج کند. او که فرزندانی هم در سوئد دارد می‌گوید که عضو حزب دموکرات کردستان بوده و اگر به ایران بازگردانده شود شاید هرگز نتواند دوباره همسر و فرزندان خود را ببیند.  

پناهندگی

این هواپیما قرار بود ساعت ٧ صبح امروز از فرودگاه اوسترشوند پرواز کند. او قرار بود به استکهلم سپس به مسکو و از آن طریق به ایران فرستاده شود. گروهی که برای اعتراض به اخراج قادر میری در فرودگاه حاضر بودند از مسافران خواستند که با نبستن کمربندهای ایمینی خود، جلوی پرواز هواپیما را بگیرند مالین بیورک عضو حزب چپ سوئد که خود را برای پارلمان اروپا نیز نامزد کرده نیز مسافر این پرواز بود. او اول از همه از جای خود برخواست و کمربند ایمنی خود را باز کرد. دیگر مسافران نیز با دیدن او، همین عمل را تکرار کردند . کارین بودن یکی از مسافران این پرواز به رادیو سوئد گفته است که از ما خواستند با اعتراضی آرام و مدنی مخالفت خود را با اخراج این پدر که بچه‌هایش هم در فرودگاه بودند، اعلام کنیم.

به گزارش رادیو سوئد از اوسترشوند، مسافران این هواپیما با همدردی با این مهاجر اخراجی و نبستن کمربندها، مانع از پرواز هواپیما شدند. خلبان هواپیما تصمیم گرفت که قادر میری را یه عنوان مسافر قبول نکند. او توسط پلیس مرزی به سوندسوال برده شد. اداره مهاجرت اعلام کرده که پرونده او را دوباره مورد بازبینی قرار خواهد داد.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com