Farzan-Athari-Carmen-Electra-615x728من فرزان اطهری، جوان ۲۹ ساله ی ایرانی– سوئدی هستم و این نامه را در حالی می نویسم که مدت ۹ ماه است در زندان مرکزی دبی به سر می برم. بعد از ۸ ماه حکم من صادر شد؛ حبس ابد. مدتی بعد از دریافت حکم دادگاه، اطلاع یافتم که من تا مرز اعدام هم رفته بودم، اما چون قضات پرونده در مورد حکم اعدام به اجماع و اتفاق نظر نرسیده اند، با یک درجه تخفیف حکم حبس ابد صادر کرده اند. نمی توانم برایتان توصیف کنم که چه احساسی داشتم زمانی که به وسیله ی تلفن به من اطلاع داده شد که باید باقی مانده ی زندگی ام را در زندان بگذرانم.

بیشتر مطالبی که در رسانه ها در خصوص ماجرای دستگیری من منتشر شده حقیقت ندارد. من در بیرون از خانه ام که در برج الخلیفه قرار دارد، در تاریخ ۱۴ ماه مه ۲۰۱۳، وقتی که برای ملاقات دوستم بیرون می رفتم و مواد در جیب خود داشتم دستگیر شدم. هتل آرمانی در همان ساختمان برج الخلیفه قرار دارد. پلیس اظهار کرده که “من خارج از یک هتل مجلل به دنبال مشتری برای فروش مواد بوده ام” در حالیکه من در حال خروج از محل زندگی ام بوده ام. می خواهم شما بدانید که این مواد اصلا متعلق به من نبوده. من نه در حال استفاده از آن بوده ام و نه قصدی برای فروش آن داشته ام. برای من پاپوش درست کرده اند. برای آن دسته از کسانی که نمی دانند پاپوش درست کردن یعنی چه می گویم که این لغت یعنی با فریب کسی را وادار به انجام کاری غیر قانونی کردن به طوری که آن عمل موجب ایجاد پیگرد قانونی برای آن فرد شود. از آنجایی که پرونده ی من هنوز در مرحله ی استیناف است، به توصیه ی وکیلم از گفتن جزییات بیشتر معذورم. اما به محض پایان یافتن مرحله ی استیناف تمام جزییات را درباره ی چگونگی درگیر شدنم در این ماجرا بازگو خواهم کرد.

من به مدت دو هفته در یک سلول خالی بدون تختخواب و سرویس بهداشتی بازداشت بودم و از داشتن یک وکیل یا مترجم و یا تماس با سفارت سوئد محروم بودم. حتی اجازه ی تماس با خانواده و دوستانم هم به من داده نشد تا به آنها اطلاع دهم که زنده هستم. در آن مدت مرا به امضای اسناد و اعترافاتی به زبان عربی، که نه میفهمم و نه می توانم بخوانم، وادار کردند که من حتی نمی دانستم چه اسنادی هستند و چاره ی دیگری هم جز امضا نداشتم. این شرایط تاثیری مرگبار بر مسیر محاکمه ی من داشت. تمام اسنادی که در آن دو هفته به اجبار امضا کرده بودم به عنوان مدرک علیه من در دادگاه استفاده شدند.من بعد از گذراندن ۵ ماه در بازداشت، آن هم بخاطر جرمی که نمی دانستم چه بود، توانستم وکیلی داشته باشم. هیچ شاهدی جز اظهارات ماموران پلیس دستگیر کننده در پرونده ی من وجود نداشت.

من متهم به ترویج و اشاعه مواد مخدر بودم. اما حکمی که برای من صادر شده برای جرمی بسیار سنگین تر، یعنی فروش مواد مخدر است که البته من از هردوی این ها مبرا هستم. من به هیچ عنوان نه مروج و نه فروشنده ی هیچ نوع ماده ی غیر قانونی ای نیستم.

من موافقم که ما همیشه باید در برابراعمالمان پاسخگو باشیم و می پذیرم که با درگیر شدن در چنین موقعیتی بزرگترین اشتباه زندگی ام را مرتکب شده ام و فریب یک به اصطلاح “دوست” را خورده و خود را در چنین وضعیتی گرفتار کرده ام. اما هیچ کس مستحق آن نیست که بر اساس یک اتهام بی اساس تمام زندگی اش را در زندان بگذراند. لازم به گفتن نیست که یک روند دادرسی ناعادلانه و غیر انسانی، اجبار به امضای اسنادی به زبان بیگانه، عدم دسترسی به مترجم در بازجویی ها، اظهارات جعلی پلیس  در دادگاه، عدم وجود شاهد و مدرکی غیر از اظهارات پلیس و حکمی که هیچ تناسبی با جرم ندارد، همه ی این ها یعنی نقض حقوق بشر. من هنوز جوانم و آرزوها و رویاهای بسیاری دارم. تا این لحظه هم نزدیک به یک سال را بخاطر اشتباهی که مرتکب شده و تا آخر عمر بخاطرش نادم و پشیمان خواهم بود، در زندان گذرانده ام و درس عبرت گرفته ام. در زندان هیچ روزی را بدون بیم سلامتی وجانم سپری نکرده ام، چراکه در کنار مجرمین حرفه ای و خلافکارانی زندگی می کنم که بعضا بیماری های قابل انتقالی مانند ایدز و هپاتیت دارند.

قبل از دستگیری، من آدم موفقی در حرفه ام بودم وهمراه دو شریکم شرکتی موفق داشته و ۱۶ کارمند با ما همکاری می کردند. اکنون بعد از ۸ ماه انتظار، تمام زندگی ام از دستم رفته و تنها حکم حبس ابد پیش روی من است. من از صمیم قلب از شما تقاضای کمک دارم. تنها چیزی که می خواهم عدالت است. عدالتی که هر انسانی مستحق آن است. من تقاضای رحم و بخشش دارم، چراکه هر کس در برهه ای زندگی اش ممکن است دچار خطا و لغزش شود. لطفا به من کمک کنید تا زندگی ام را نجات دهم. زندگی من اکنون دیگر در دستان خودم نیست.تک تک امضاهای شما تاثیرگذار خواهد بود؛ و نه تنها من، بلکه خانواده ام، دوستانم و فرشته کوچولوی من، خواهر عزیزم هم تا همیشه ممنون و سپاسگزار شما خواهند بود.

قصدم از نوشتن این عرض حال به نقد کشیدن کشور امارات نیست. من مدت سه سال در این کشور زندگی و کار کرده ام. زیرا کشور فوق العاده ای است. هرچند دستگاه قضایی این کشور مرا محکوم کرده است.

در این جا می خواهم از خداوند، جناب شیخ محمد بن رشید آل مکتوم، معاون رییس جمهور، نخست وزیر و حاکم دبی، خانواده ام، دوستانم، همراهانم و تمام مردم عزیز سوئد، ایران و مردم سراسر دنیا، همچنین شهروندان اماراتی بخاطر درگیر شدن در چنین شرایطی عذرخواهی کنم. اکنون زندگی من در دستان خداوند بزرگ، وکیلم و شماست. پیشاپیش از شما سپاسگذارم.

فرزان اطهری

_________________________________________________________

شما می توانید با امضای این درخواست آنلاین از فرزان اطهری حمایت کنید. لطفا به سایتwww.supportfarzan.com  مراجعه کنید، این نامه را امضا کرده و لینک آن را برای خانواده و دوستان خود به اشتراک بگذارید تا بتوانیم صدای خود را به گوش مسئولان زیربط برسانیم.

ما با اعلام حمایت خود از فرزان می خواهیم اعلام کنیم که  :

از دولت سوئد تقاضا داریم در پرونده ی فرزان دخالت و پیگیری بیشتری داشته باشد، پرونده ای که در آن عدالت و حقوق بشر صریحا نقض شده است و به همین دلیل باید فرزان به سوئد بازگردانده شود.

وزارت خارجه و وزارت دادگستری سوئد و سفارت سوئد در امارات متحده ی عربی باید سریعا واکنش نشان دهند.

ما از دیده بان حقوق بشر و سازمان عفو بین الملل خواهشمندیم که در مورد پرونده ی فرزان اطهری تحقیق کرده و به دفاع از حقوق انسانی او کمک کنند.

ما از جناب شیخ محمد بن رشید آل مکتوم تقاضای عفو و بخشش داریم و خواهان محاکمه ای عادلانه برای فرزان اطهری هستیم.

خواهشمندیم این نامه را به اشتراک بگذارید. هر امضا قطعا اثرگذار خواهد بود.

http://www.change.org/petitions/support-justice-and-help-bring-farzan-home?share_id=KahKWQeAmH&utm_campaign=friend_inviter_chat&utm_medium=facebook&utm_source=share_petition&utm_term=permissions_dialog_true#share

اگر پیشنهاد یا ایده ی تازه ای دارید یا می توانید ارتباط موثری در رسانه ها داشته باشید، و یا اگر تمایلی برای کمک بیشتر دارید می توانید از طریق آدرس ایمیل info@supportfarzan.com با ما در تماس باشید.

توجه داشته باشید که برای هر دستگاهی که با آن اقدام به امضای نامه می کنید، تنها یک بار در هر ساعت امکان ثبت امضا وجود دارد. یعنی اگر دو نفر می خواهند از یک دستگاه (اعم از کامپیوتر، لپ تاپ، تبلت، موبایل یا …) برای ثبت امضا استفاده کنند باید حداقل یک ساعت بین امضای اول و دوم فاصله وجود داشته باشد.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com