osman_pkk_syria_2
متاسفانه کوردهای ترکیه وسیله‌ای شده‌اند در دست مرتجعین برای سرکوب گذاشتن بر جنایتها و فاجعه‌های انسانی که در سوریه بوقوع می پیوندد.
اگر نگاهی سریع به تاریخ امپراتورهای آسیای ، اروپای بندازیم و نقش قومیتهایی گوناگون در بدست گرفتن قدرتهای فرا منطقه ای خود در میابیم که تمام آنها برای تثبیت سلطه قدرت خود بر دیگری چه‌ جنایتها ، چپاولهای و ویرانگریهای که نکوردهاند. از کورش کبیر گرفته تا یونانیهای باستان و عربهای عربستان و عثمانیها ترکیه تا به عصر امروز ما شاهد وحشیگریهای زیادی در طول تاریخ بوده‌ایم و هستیم.
آنچه که امروز راجع به آن بحث خواهم کرد اتفاقات یا حوادثی است که در منطقه شاهد آن هستیم بخصوص در سوریه اتفاق می افتد.
از زمانی کشورهای ایران ، ترکیه و عربی شکل گرفته‌اند تا به امروز همیشه مزدوران و دست نشاندگان قدرتهای بزرگ جهان بوده‌اند و هستند و هر کدام تأمین کننده و حافظ منافع قدرتی در دنیا بوده‌اند. به همین خاطر دائمأ دچار اختلافات فرهنگی ، سیاسی و دینی هستند که دائمأ مثل سگ و گربه به جان هم می افتند. از دورانی که کشورهای خاورمیانه شکل گرفته‌اند تا به امروز در هیچ برهه زمانی این مناطق روی خوش و آرامی به خود ندیده و همیشه آبستن حوادث بزرگ بوده.
از زمان روی کار آمدن جمهوری اسلامی و صدور بینش شیعه ‌ایسم به کشورهای مسلمان نشین آسیای بخصوص سوریه و لبنان و تشکیل گروههای سیاسی شیعه‌ی افراطی ، خطری بزرگ برای امنیت و آسایش مردمان منطقه شد و کم‌کم به سمت‌وسوی می رود که امنیت و آسایش جهانی را به‌ خطر بندازد. امروز به روشنی می‌بینیم که کشور مرتجع و قرون وسطی جمهوری اسلامی حافظ منافع دیکتاتورهای چون روسیه و چین در منطقه است.
از طرفی رژیم غارتگر روسیه که برای بقای عمر خود مثل شغال به‌ جان همه کشورهای منطقه افتاده و از خون مردم دیکتاتورهای دست نشانده را تزریق می کند و از کشورهای سرکوبگر و قرون وسطی‌ای اسلامی بعنوان مرکزی برای مقابله با کشورهای غربی استفاده می کند. خوشبختانه طی این چند سال اخیر شاهد ریزش تار و پودهای روسیه و چین بودیم که ایران و سوریه آخرین آنها خواهند بود. ایران و سوریه تنها پایگاههای باقی مانده روسیه و چین در منطقه هستند.
همانطور که قبلأ هم عرض کردم کشورهای ایران ، عراق ، سوریه ، ترکیه بدلیل اینکه هر کدام وابستگی خاصی به قدرتی دارند یا مزدور و جیره‌خوار قدرتی هستند اغلب سر مصالح و منافع اربابانشان با هم اختلاف دارند و از آن زمانهای که اربابانشان کوردها را بین چهار کشور تقسیم کردند نیک دریافته بودند که این ملتها نمیتوانند مشکلات و مسائل داخلی خودشان را حل کنند. و کاری کردند که فاشیستهای حاکم بر چهار کشور فقط سر مسائل و سرکوب کوردها با هم متفق القول باشند یا هر از چند گاهی توافق نامه‌های امنیتی دو جانبه یا چند جانبه امضا کنند.
در طول ده سال گذشته بارها شاهد توافقات نظامی و امنیتی بین ترکیه و ایران بوده‌ایم. اما طی این دو سال و بعد از تظاهرات داخلی سوریه ، شاهد شکاف عمیقی بین ایران و ترکیه سر مصالح اربابانشان یعنی روسیه و آمریکا هستیم.
حکومتهای فاشیست ایران چه زمان شاه و چه زمان آخوندها مرتکب هزاران جنایت نابخشودنی و توطئه علیه ملت کورد در کوردستان ایران شده‌اند و از هیچ شیوهُ وحشیانه‌ای برای کشتن و بریدن و خفه کردن کوردها دریغ نورزیده‌اند.
از زمان شروع تظاهرات در کشورهای عربی و ریزش یکی پس از دیگری دیکتاتورها این بار که زنگ خطر در سوریه به صدا در آمد ، از آنجا که این زنگ خطر به مثابه زنگ خطر در ایران هم هست روسیه و همپیمانانشان این بار قضیه را جدی گرفتند و وارد عمل شده‌اند چندین بار به هم اخطار جنگ بزرگی داده‌اند.
بازی اصلی از آنجا شروع میشود که حزب‌الله لبنان که ساخته و پرداختهُ خود جمهوری اسلامیست هنگامی که‌ قتل‌عام بی‌رحمانه مردم بی دفاع را توسط رژیم بعث سوریه دید و از یک طرف حمایتهای مادی و معنوی تمام کشورهای عربی از مخالفین حکومت سوریه از خواست ملاهای ایران سر باز زد و حاضر به همکاری با سوریه نشد.
مسئله مورد بحث من اینجا پ ک ک و سیاستهایش که در دفاع از سوریه و جمهوری اسلامی اتخاذ کرده که راهش را به ترکستان میبرد. زمانی که آقای اوجالان در درهُ بقاء تشریف داشتند رابطه خوب و حسنه‌ای با حافظ اسد داشتند البته شرط سازمان امنیتی آن زمان سوریه برای پ ک ک که آنجا بمانند انکار قسمتی از خاک کردستان بود. از زمان آن حاتم بخشی بود که پ ک ک مورد توجه وزارت اطلاعات ایران هم قرار گرفت. ایران با فرستادن فرستادگان ویژه از اطلاعات به درهُ بقاء و ترتیب یک سری مصاحبه‌ها با اوجالان و چاپ و نشر آنها در ایران ضمینه‌ای فراهم ساختند که اوجالان مورد توجه جوانان کرد قرار گیرد از طرفی نشان دادن حسن نیت خود به کوردها که چقدر حقوق کوردها و رهبران کوردها برای آنها مهم و قابل احترام هستش.
ایران پادشاهی از طریق عیسی پژمان و مزدوران خود بوسیله کوردهای عراق در سرکوب انقلابیون و مبارزین راستین خلق کورد در کوردستان ایران نقش مهمی داشته‌اند و بعد انقلاب حکومت آخوندی با کمک بخشی از کوردهای عراق همان سیاست حکومت شاه را علیه کوردهای ایران دنبال کردند.
اما از زمانی که کوردهای عراق صاحب آب و خاک و حکومت خود شده‌اند دیگر از وابستگی به ایران و قرارگاههای رمضان در آمدند و تقریباُ خودکفا شد‌ه‌اند و جمهوری اسلامی مثل سابق نمیتواند برای آنها کیسه بدوزد.
اما بعد از دستگیری عبدلله اجلان توپ پ ک ک کاملا به زمین جمهوری اسلامی افتاد و رهبری و تشکیلات پ ک ک دچار شوک عظیمی شده‌ بود از یک طرف اخراج از سوریه از طرفی دیگر فرار بیشتر نیروهایشان و بعدها هم چندین انشعاب در آن صورت گرفت. در این مقطع زمانی بود که ایران به داد پ ک ک رسید و آنها را در روستاهای مزری اسکان داد و میتوان گفت که مدت زمان زیادی انها به مرزبانان غیور مرز و بوم تبدیل شده‌ بودند و کاملا به جمهوری اسلامی وابسته شده‌اند و بماند که هدف از تشکیل پژاک و فعالیتشان در کردستان ایران چه‌ بود که بحث مفصلی است و خارج از وقت و توان ماست امروز.
جمهوری اسلامی که برای کوردهای خودش یعنی کوردهای ایران ابتدایترین حق و حقوق قائل نیست امروزها باز هم برای پ ک ک در ترکیه و سوریه دایی عزیزتر از مادر شده است.
سوریه‌ای که در سرازیری سقوط بود و بحران متشنج داخلی که گریبانگیرش شده بود طول عمر حکومت حتی برای مقامهای خودش قابل پیشبینی نبود. موج مهاجرتهای سوری به کشورهای مجاور مخصوصاً به ترکیه و کردستان عراق و حضور وسیع رسانه‌های خارجی و بازتاب سریع جنایتها و اتفاقهای داخلی سوریه در جهان باعث شد که ماهیت رژیمهای خونخوار جمهوری اسلامی و سوریه بیشتر برای جهان روشن شود و از طرفی سوریه به پادگانی برای قدرت نمای و مانورهای قدرت کشورهای روسیه و چین و مرتجعین اسلامی بدل شده.
از طرفی تئوریسیه‌نهای مکتب شیعه‌ایسم در تهران و فرماندهان سپاه قدس امثال قاسمی و عباسی در کیسه جادویی خود پ ک ک را در آوردند. و شروع به نوشته سناریوهای ننگین برای حفظ بشار و منافع هم‌کیش‌های دینی خود و همچنین اربابانشان روسیه شدند. سناریوها و نسخه‌های پیچیده شده برای خرید وقت بیشتر تا برگرداندن امنیت و اسایش کامل برای حفظ منافع خودشان در تهران تهیه شده.
سناریویی اول که فیلمی بود با همکاری روسیه و سربازان گمنام امام زمان تهیه و ترجمه و توسط همان سربازان گمنام امام و عاملان تحت امر خودشان در فاصله زمانی خیلی کم در تمام کشورهای اسلامی پخش شد.
دوم واگذاری بخشی از مناطق کردنشین سوریه به جنگجویان پ ک ک بشرطی که در مقابل مخالفین حکومت بایستند و مقاومت کنند.
سوم انتقال بخش کمی از نیروهای پ ک ک به داخل خاک ترکیه و شروع مبارزه مسلحانه در سطحی وسیع و مانقیه نیروها باید به سوریه بروند.
چهارم براه انداختن تظاهرات وسیع مردمی در داخل خاک ترکیه پنجم سازماندهی وسیع اعتصابات غذای در زندانهای ترکیه تا آزادی عبدلله اوجالان و در کل متشنج کردن وضع داخلی ترکیه تا اینکه ترکیه که بزرگترین امید آمریکا در منطقه است نا امن شود و سرگرم مشکلات داخلی خودشان شوند و دست از سرسوریه بردارند. و متاسفانه کوردهای ترکیه وسیله‌ای شده‌اند در دست مرتجعین برای سرکوب گذاشتن بر جنایتها و فاجعه‌های
انسانی که در سوریه بوقوع می پیوندد.
و همچنین تامین کامل امکانات مالی و نظامی بعهده ایران می باشد و همچنین روسیه در مقابل خطرات احتمالی غرب و ترکیه عکس العمل نشان دهد و همچنین در سازمان ملل دفاع کامل از سوریه بکنند و مخالفین را تروریست خطاب کنند.
متاًسفانه شاهد آن هستیم که عده‌ای از جوانان خام و ساده لوح کردستان ایران هم بخاطر احساسات و عرق ملی نسبت به کردستان دارند خود را به آب و اتش می زنند و برای آنچه در کردستان ترکیه می‌گذرد اشک می‌ریزند.
غافل از آنند که تمام این سناریوها قبلا در تهران طراحی شده‌اند و ناخواسته در جویبار خونی شنا میکنند که از تهران سرچشمه میگیرد و متاسفانه احزاب کردستانی یکی پس از دیگری که مبادا از قافله جا بمانند حمایت و پشتیبانی خود را از این تحسن اعلام داشته‌اند.
از این متعجبم که کوردهای ایران خاطرات زیاد تلخی از این وقت خریدنهای تهران داشتند. دیگر چرا؟

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com