Wounded_Knee_Mass_grave٢٣ مارس

ژنرال افرا ین ریوس مونت (Efrain Rios Montt ) ، با ضربه یی به خوبی نشانه رفته، در سال ١٩٨٢ ژنرال دیگری را سرنگون کرده و خود را رئیس جمهور گواتمالا اعلام کرد.
یک سال و نیم بعد ، رئیس جمهور ، که کشیش کلیسای کلمه در کالیفرنیا بود ، در جنگ مقدسی که در آن ۴۴٠ قبیله بومی نابود شدند ، ادعای پیروزی کرد.
او میگفت که این شاهکار بدون کمک روح القدس که فرماندهی سرویس اطلاعتی او را به عهده داشته امکان پذیر نمی بود. همکار مهم او و مشاور روحانیش ، فرانسیسکو بیانکی ، به یک خبر نگار روز نامه نیویورک تیمز چنین گفت: “چریک ها همدستان زیادی در بین سرخ پوستان داشتند. این سرخ پوست ها خرابکار هستند، نه ؟ چطور میشود به خراب کاری پایان داد ؟ کاملا معلوم است که باید این سرخ پوست ها را بکشی . بعد مردم میگویند : شما آدم های بیگناه را قتل و عام کردید . اما سرخ پوست ها بیگناه نیستند . ”

ادواردو گالیانو

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com