خلیلیهفتم اسفند ماه سالروز استقلال کانون های وکلای دادگستری می باشد روزی که جامعه ایران قدمی در جهت نهادینه شدن حق دفاع و جایگاه وکیل مدافع پیش رو برداشته بود و این گامی بسیار مهم در جهت برقراری دموکراسی و عدالت قضایی بودکه متاسفانه پس از بر روی کار آمدن حاکمیت کنونی ایران استقلال کانون و وکلای مدافع مورد آماج حملات قرار گرفته و حاکمیت در جهت اعمال دیکتاتوری و انجام اقداات خلاف قانون خود با توسل به انواع حربه ها همیشه سعی در مهار نمودن وکلای مدافع نموده که گامی در جهت تضییع حقوق مردم ایران می باشد و در خصوص هر یک از وکلا که موفق به این کار نشده با وارد کردن اتهامات سیاسی و امنیتی وی را از ادامه کار بازداشته اند که همکاران واساتید گرامی دکتر شیرین عبادی ،دکتر مهر انگیز کار ، سرکار خانم شادی صدر، نسرین ستوده ، جاوید هوتن کیا ، عبدالفتاح سلطانی ، محمد علی خلیلی ،وحید احمد فخرالدین، محمد علی دادخواه و اشرف قربانی از نمونه های بارز این مورد می باشد و اکنون مدتی است که با طرح لایحه ای موسوم به طرح جامع وکالت در صدد نقض کامل استقلال کانون وکلا بر آمده اند که با توجه به زمزمه های بگوش رسیده و سخنان نا امیدانه مورخ: ۱۳۹۲.۱۲.۰۶ کتر ناصر کاتوزیان در جمع وکلای کانون وکلای مرکز باید احساس خطر نمود و به جدی شدن عزم حاکمیت برای نقض استقلال کانون وکلا پی برد و از اکنون چاره ای اندیشید .
در پایان از صمیم قلب روز وکیل مدافع را به تمامی همکاران و دوستان عزیزم در ایران و سراسر دنیا علی الخصوص دوستان عزیزم که امروزه متاسفانه در زندانهای حاکمیت ایران محبوس هستند تبریک عرض می نمایم و آرزوی آزادی و پایندگی برای همه عزیزان وتدوام استقلال هر چند اندک کانون وکلا و وکلای مدافع را می نمایم .
محمد علی خلیلی
وکیل پایه یک دادگستری
هفتم اسفندماه یکهزارو سیصدو نود و دو

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com