ssssfarsiوضعیت حقوق بشر در ایران، تاثیرش بر زندگی جوانان و همچنین فرصت‌ها و چالش‌های فعالیت‌های مدنی در سالی که گذشت چگونه بود؟


دانشکده مطالعات جهانی مانک
 در دانشگاه تورنتو با افتخار سومین مرحله از سلسله نشست‌های «گفتگوی جهانی برای آینده ایران» را تقدیم می‌کند. این نشست‌ها که تلاش خواهند کرد تا جوانان داخل ایران را به صورت دیجیتالی با جامعه جهانی پیوند بزنند، در شهرهای برلین، تورنتو ، لندن و سیلیکُن ولی (سانفرانسیسکو) در هفته اول مارس ۲۰۱۴ برگزار خواهند شد. در آستانه نوروز، این گفتگو‌ها فرصتی فراهم می‌آورند تا جوانان ایرانی نگاهی به سال پر ماجرایی که گذشت بیاندازند و اهمیت آن برای خود، خانواده‌هایشان و کشورشان را با نزدیک شدن به سال جدید ارزیابی کنند.

موضوع نشست برلین حقوق بشر و جامعه مدنی در ایران خواهد بود. در این میزگرد به مسائلی همچون وضعیت حقوق بشر در ایران و تاثیرش بر زندگی جوانان و همچنین فرصت‌ها و چالش‌های فعالیت‌های مدنی خواهد پرداخت. از کارشناسان و افراد برجسته این حوزه برای شرکت در این نشست دعوت به عمل آمده است.

 گرداننده جلسه

علی صمدی احدی: نویسنده،  فیلم‌ساز و کارگردان («موج سبز», «۴۵ دقیقه تا رام‌الله»)

 سخنرانان و مهمانان

مریم میرزا: خبرنگار و فعال حقوق زنان

کاوه کرمانشاهی: سخنران و فعال حقوق بشر

حسین علیزاده: مدیر برنامه‌های منطقه‌ای خاورمیانه و شمال آفریقا در کمیسیون بین‌المللی حقوق بشر همجنسگرایان

سپهر عاطفی: فعال حقوق بشر و خبرنگار

پیش‌زمینه

هدف سومین «گفتگوی جهانی» پیوند دادن نخبگان جامعه ایرانیان خارج از کشور با جوانان داخل ایران است تا زمینه‌ای برای تضارب آرا مختلف در رابطه با آینده ایران را فراهم آورد. به کمک شبکه‌های اجتماعی پرطرفدار و همچنین به یاری فناوری عبور از فیلتر «سایفون» (که در دانشکده مانک توسعه یافته است)، «گفتگوی جهانی» به بستری برای ارتباط با بیش از یک میلیون کاربر ایرانی در داخل ایران تبدیل شده است.

 هر کدام از این چهار نشست به صورت آنلاین پخش خواهد شد و به مسائل و موضوعات مرتبط با جوانان ایرانی خواهد پرداخت. نوآوری‌های تکنولوژیک، کارآفرینی، خبر و رسانه، جامعه مدنی از سرفصل‌های این نشست‌ها هستند.

این سرفصل‌ها به صورت مستقیم از سوی جوانان ایرانی از طریق نظرخواهی «گفتگوی جهانی» که ۱۹۰۰۰ ایرانی داخل کشور در آن شرکت کردند تعیین شده‌اند.

 امید ما این است که این نشست‌ها زمینه‌ای فراهم آورند تا جوانان ایران با همتایان خود در آن سوی مرزها، درباره مسائلی که برایشان اهمیت دارد بحث و گفتگو کنند.

 روش شرکت:

اگر می‌خواهید در این نشست‌ها حضور داشته باشید لطفا از طریق این صفحه تمایل خود را اعلام کنید.

  مشاهده نشست‌ها:

گفتگوی جهانی برای آینده ایران از طریق یوتیوب پخش خواهد شد. برای اطلاع یافتن از لینک هر نشست، در طول کنفرانس به وبگاه www.theglobaldialogue.caمراجعه کنید یا به صفحه یوتیوب ما سر بزنید:

http://www.youtube.com/theglobaldialogue

 نشست‌ها به صورت زنده در توییتر رسمی «گفتگوی جهانی»(http://twitter.com/gdfilive) پوشش داده خواهند شد. با استفاده از gdfilive@پرسش‌های خود را مطرح و ما را از نظرات و پیشنهادات خود درباره هر موضوع آگاه کنید.

گزینه‌های زبانی:

بحث‌ها به زبان فارسی خواهند بود.

پس از برگزاری نشست‌ها، وبگاه «گفتگوی جهانی» نسخه انگلیسی هر نشست را برای دانلود در اختیار علاقه‌مندان خواهد گذاشت.

طرح پرسش و شرکت در بحث‌ها به صورت آنلاین:

«گفتگوی جهانی» از گوگل مادریتور، توییتر، فیسبوک و یوتیوب برای افراهم آوردن بستر گفتگو در سراسر جهان استفاده می‌کند. تمام پرسش‌ها به صورت آنلاین دریافت خواهند شد. برای پرسش مستقیم، و یا رای به پرسشی جهت مطرح شدن به وبگاه www.theglobaldialogue.ca مراجعه کنید. پیام‌های ارسالی از طریق گوگل مادریتور می‌توانند به صورت کاملا ناشناس باشند.

پرسش‌ها و پیشنهادات خود را برای ما بفرستید و ما را در طول نشست‌ها و پس از آن با هر روشی که می‌خواهیدهمراهی کنید.

توییتر:http://twitter.com/gdfilive

فیسبوک:http://www.facebook.com/theglobaldialogue

یوتیوب:http://www.youtube.com/theglobaldialogue

گوگل پلاس:http://goo.gl/MAOdR

 

برای اطلاعات بیشتر به این لینک مراجعه کنید.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com