تواناتک: ما پیش از این در مقاله‌ای برای شما در مورد روش رمزگذاری و پنهان کردن اطلاعات در ویندوز توضیح داده بودیم و به شما آموزش دادیم که چگونه می‌توانید اطلاعات حساس خود را پنهان کنید به روشی که کسی نتواند به آنها دسترسی پیدا کند.

در این مطلب همان روش را بر روی گوشی‌ای هوشمند مبتنی بر اندروید آموزش خواهیم داد اما قبل از هرچیز لازم است تا شما اپلیکیشن “EDS” را بر روی گوشی خود از اینجا دانلود و نصب کنید.

با کمک “EDS” یا “Encrypted Data Store” شما قادر خواهید بود تا هر فایلی را در گوشی‌ اندروید خودتان رمزگذاری کنید و نکته‌ بسیار خوب این است که به دلیل سازگاری که با برنامه‌ “TrueCrypt” دارد، به شما این امکان را می‌دهد تا هر فایلی را که با”TrueCrypt” رمزگذاری کردید، باز و مورد استفاده قرار دهید.

“EDS” می‌تواند فایل‌ها را در دو حالت عادی و “Mounted” باز کند. در حالت عادی فایل‌های رمزگذاری شده، بازخواهند شد اما امکان رمزگذاری به صورت “on-the-fly” وجود ندارد. در واقع باید محتوای فایل و یا فولدر رمزگذاری شده را در محلی موقتی باز کنید و بعد از اتمام کار آنها را مجددا رمزگذاری کنید و ببندید. دقت کنید در این حالت وقتی فایل باز شده است،هیچ چیزی پنهان نیست و فاقد رمز است. پس در انتخاب مدل موقتی دقت کنید.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com