salamat khanehعضو شورای شهر تهران با اعلام این‌که روسپی‌ها، متکدیان و زباله‌گرد‌ها در تهران، «توسط شبکه‌های میلیاردی که درآمد بالایی دارند، سازماندهی می‌شوند» می‌گوید که با گذشت تقریبا شش ماه از روی کارآمدن دولت یازدهم، هنوز «در بخش اجتماعی هیچ کاری صورت نگرفته است».

غلام‌رضا انصاری، روز پنج‌شنبه (۲۶ دی-۱۶ ژانویه) در گفتگو با وب‌سایت “پیام نو”، آمار آسیب‌های اجتماعی در شهر تهران هم‌چون «پایین آمدن سن اعتیاد، روسپی‌گری، افزایش ایدز و طلاق» را «بسیار تکان‌دهنده» و «بد‌تر از شهرهای دیگر» توصیف کرد و گفت که استفاده از انواع مواد مخدر صنعتی هم در این شهر «افزایش چشم‌گیری» یافته است.

آقای انصاری در پاسخ به سوالی درباره عمل‌کرد دولت حسن روحانی در حوزه اجتماعی نیز اظهار داشت: «اصلا در بخش اجتماعی کاری صورت نگرفته و تحولی اتفاق نیفتاده است اما ما امید داریم این اتفاق بیفتد.»

وی با بیان این‌که «دولت آقای روحانی در حوزه اقتصادی و سیاست خارجی عمل‌کرد خوبی داشته»، افزود: «اگر در حوزه اجتماعی نگاهی توام با تخصص اجتماعی در این بخش شکل می‌گرفت، بخش اجتماعی را‌‌ رها‌شده احساس نمی‌کردیم.»

این عضو شورای شهر تهران، هم‌چنین آمارهای اعلام‌شده در حوزه‌ی آسیب‌های اجتماعی را در دولت‌های نهم و دهم، «دروغ» و عمل‌کرد دولت احمدی‌نژاد را در این حوزه، «تخریب‌کننده» خواند و با بیان این‌که امروز «سن روسپی‌گری به ۱۲ سال کاهش یافته»، گفت: «در دوره دولت خاتمی خانه‌های سلامت خیلی زیاد بود و در بیشتر استان‌ها بیش از یک خانه سلامت وجود داشت. در همین تهران ده‌ها خانه سلامت به صورت خانه‌های کوچک فعالیت می‌کردند… اما در این ۸ سال این مراکز تبدیل به اردوگاه شد.»

به گفته رییس پیشین “سازمان بهزیستی”، اگر «نصف حساسیتی که در رابطه با مسائل بین‌المللی وجود داشت»، در حوزه اجتماعی هم وجود می‌داشت، مشکلات اجتماعی هم می‌توانست «خیلی سریع» حل شود.

گفتنی است طی ماه‌های اخیر شماری از دیگر کار‌شناسان و مقام‌های مسوول نیز درباره افزایش آسیب‌های اجتماعی هشدار داده‌اند.

از جمله، حسن موسوی چلک، “رییس انجمن مددکاران اجتماعی”، در “پنجمین همایش ملی آسیب‌های پنهان” که دو هفته پیش در سنندج برگزار شد، گفت که «هم‌اکنون بر اساس آمار موجود به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر در کشور ۸۰۰ نفر وارد زندان می‌شوند که این آمار نگران‌کننده است.»

فاطمه کبیری، “مسوول واحد پیشگیری از اعتیاد دانشگاه علوم پزشکی مشهد” نیز آبان ماه گذشته از پیشی گرفتن زنان از مردان در مصرف مواد مخدر خبر داده و گفته بود که دو دهه قبل نسبت مردان معتاد به زنان معتاد ۳۰ به یک بود اما اکنون سه به یک شده است.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com