webکنشگران داوطلب
ششمین جشنواره وب ایران با همکاری کانون کارآفرینی ایران و از اول آبان ماه سال جاری آغاز به کار کرده است و تا پایان بهمن ماه ادامه دارد. جشنواره وب سایت‌های ایران از معتبرترین جشنواره‌های حوزه فناوری اطلاعات است که تاکنون پنج دوره آن از سال ۱۳۸۷ برگزار گردیده است.
به گزارش سایت جشنواره وب ایران، اهداف اصلی برگزاری جشنواره سالانه وب سایت‌های ایران عبارتست از:
• ایجاد فرصت سالانه برای عرضه و رقابت کیفی و کمی وب سایت‌های ایرانی در جهت رشد، شکوفایی و همچنین رونق بخشی به بازار داخلی و صادرات در‌ این حوزه
• فراهم کردن محیطی به منظور ‌ایجاد همدلی و هم افزایی بین مدیران و صاحبان وب سایت‌های ایران
• توسعه خط و زبان فارسی در محیط ابزارهای دیجیتال آنلاین
• بستر سازی و فراهم کردن زمینه لازم برای تحقق جنبش نرم افزاری در حوزه رسانه های تحت وب
جشنواره وب ایران٬ سال گذشته به عضویت رسمی کنسرسیوم وب جهانی درآمد.
همکاری جشنواره وب ایران و جشنواره موبایل وب ایران
با توجه به امکان بوجود آمدن برخی همپوشانی ها و همچنین ضرورت جلوگیری از حرکت های موازی و به منظور هم افزایی و کمک به فضای رقابت و اکوسیستم کارآفرینی در حوزه توسعه وب و نرم افزار در کشور ، طبق مذاکرات و توافقات حاصل شده میان برگزارکنندگان جشنواره وب ایران و جشنواره نرم افزارهای موبایل و موبایل وب ایران مقرر شد٬ این دو جشنواره به صورت نزدیک با یکدیگر همکاری کنند.
پیشینه جشنواره وب ایران
ایده ی جشنواره وب سایت های ایران در اواخر سال ۱۳۸۶ پایه ریزی گردید و در سال ۱۳۸۷ توسط پایگاه خبری وب سایت های ایران برگزار گردید. سال اول این جشنواره با استقبال خوبی از وب مسترها مواجه شد و در مرحله اولیه تعداد ۵۰ وب سایت توسط داوران انتخاب و به رقابت پرداختند. سال دوم و سوم جشنواره با امکان ثبت نام توسط خود صاحبین و مدیران وب سایت ها با افزایش چشمگیر شرکت کنندگان همراه بود که با اعلام برندگان جشنواره در بازتاب خبری وسیعی در وب سایت ها و وبلاگ های مرتبط مشاهده گردید.
اولین جشنواره وب ایران (۱۳۷۸): در اولین جشنواره وب ایران از میان ۵۰ سایت شرکت کننده ۱۰ سایت برتر انتخاب شدند. در این دوره از جنشنواره ۲۵ داور به انتخاب سایت های برتر کمک کردند.
دومین جشنواره وب ایران (۱۳۸۸): دومین جشنواره وب ایران با رشد چشمگیر شرکت کننده با حضور ۸۰۰ سایت در ۱۷ گروه و با مشارکت ۳۰ داور برگزار شد.
سومین جشنواره وب ایران (۱۳۸۹): سومین جشنوراه وب ایران نیز با حضور ۲۲۰۰ وب سایت و ۳۵ داور در ۵۶ گروه برگزار شد.
چهارمین جشنواره وب ایران (۱۳۹۰): چهارمین جشنواره وب ایران برای اولین بار همزمان با اولین کنفرانس وب ایران در تاریخ ۶ بهمن ماه در مرکز مطالعات و بهره وری در تهران برگزار شد در این جشنواره بیش از ۳۰۰۰ وب سایت شرکت داشتند که با حضور ۷۷ داور از میان سایت های شرکت کننده بیش از ۷۰ سایت در بیش از ۷۰ گروه به عنوان سایت های برتر انتخاب و تندیس سایت برتر سال ۱۳۹۰ را از جشنواره وب ایران دریافت کردند.
کنفرانس وب ایران (۱۳۹۰): همزمان با پایان چهارمین جشنواره وب ایران٬ اولین کنفرانس وب ایران در تاریخ (پنجشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۰) در تهران برگزار شد. این کنفرانس با ارائه کارگاه های آموزشی معتبر از سوی کنسرسیوم وب جهانی (W3C)٬ جشنواره WebbyAward و جهاد دانشگاهی ایران و برخی شرکت های معتبر داخلی و بین المللی همراه بود.
پنجمین جشنواره وب ایران (۱۳۹۱): پنجمین جشنواره وب ایران ایران در تاریخ ۲۵ بهمن ۱۳۹۱ در تهران برگزار شد. در این جشنواره بیش از ۶۰۰۰ وب سایت در ۵۴ گروه با هم به رقابت پرداختند. از ویژگی های پنجمین جشنواره وب ایران می تواند به شرکت بیش از ۲۵۰ هزار نفر در بخش رای گیری مردمی اشاره کرد.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com