خانواده های محکومان به اعدام و زندانیان در صف اول مبارزه مدنی با اعدام قرار دارند. تارنمای جرس در گزارشی به تجمع “حدود ۲۰۰ تن از خانواده‌های زندانیان محکوم به اعدام برای پیگیری وضعیت فرزندان خود در مقابل بیت رهبری در خیابان پاستور “پرداخته است. در ادامه این گزارش به نقل از ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، می خوانیم: سحرگاه امروز هم زمان با ۱۰ اکتبر روز جهانی مبارزه بر علیه اعدام و درپی انتقال ۱۰ تن از زندانیان زندان قزل‌حصار به سلول انفرادی جهت اجرای حکم حدود ۲۰۰ تن از خانواده‌های محکومین به اعدام در مقابل بیت رهبری تجمعی را برگزار نمودند و خواستار لغو محکومیت فرزندان خود شدند.

تجمع کنندگان که چهارشنبه هفته گذشته نیز در همین مکان تجمع کرده و نامه‌ای را به دفتر بیت رهبری تحویل داده بودند امروز خواستار پاسخگویی مسئولین بیت شدند، ولی جواب ایشان این بود که رهبر به مشهد سفر کرده و امروز نیز نمی‌توانند جوابی به ایشان بدهند.
خانواده‌های زندانیان از آنجا به مقابل ساختمان قوه قضاییه و سپس به کاخ دادگستری مراجعه نمودند ولی تا کنون موفق به دیدار هیچ یک از مدیران این نهاد‌ها نشده‌اند.
گفتنی است، پس از تجمع خانواده‌ها در هفته گذشته ۴ تن از زندانیان زندان قزل‌حصار که متهم به سازماندهی خانواده‌ها بودند برای مدت ۵ روز به سلول انفرادی منتقل شدند. 

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com