مخالفت رئیس دانشگاه تهران با برپایی جشن ده‌سالگی ویکی‌پدیای فارسی، انتشار گزارش سالیانه دیدبان جامعه اطلاعاتی در سال ۲۰۱۳، خواسته سازمان معلمان ایران مبنی بر لغو تفاهم‌نامه میان حوزه و آموزش و پرورش و تشکیل شبکه سمن‌های رشد فراگیر و توسعه پایدار در تهران خبرهای این مجله شنیداری داوطلب را تشکیل می‌دهند.
درحالی‌که قرار بود چهارشنبه ۲۷ آذر  جشن ده‌سالگی برای ویکی‌پدیای فارسی در دانشگاه تهران برگزار شود، این مراسم به دلیل مخالفت رئیس این دانشگاه لغو شد.

گزارش سالیانه دیدبان جامعه اطلاعاتی در سال ۲۰۱۳ منتشر شد. در مقدمه بخش مربوط به ایران این گزارش که به همت موسسه کنشگران دوطلب تهیه شده است میخوانیم: تأثیر فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات بر زندگی روزمره، فرهنگ، اقتصاد و سیاست سبب ایجاد رفتارهای متناقض در عرصه‌ی تصمیم‌گیری از سوی حاکمیت شده است، از طرفی تغییر و تحول و تأثیر سریع تکنولوژی بر عرصه‌های مختلف از جمله کسب‌وکار و سود حاصل از خدمات فن آوری اطلاعات و ارتباطات مانع آز آن می‌شود تا قدرتی بتواند از ورود تکنولوژی به کشور جلوگیری کند اما نگاه منفی و گاه امنیتی حاکم بر آن نشان از هراس حکومت از چگونگی استفاده از آن در بین مردم دارد.

بیست و چهارم آذرماه نماینده ستاد همکاری حوزه علمیه و آموزش‌وپرورش اعلام کرد که تفاهم‌نامه‌ای میان آموزش‌وپرورش شهر تهران و حوزه علمیه برادران به امضا رسیده است که بر اساس آن، مدارس دولتی تحت پوشش این طرح به مدارس وابسته به حوزه علمیه تبدیل می‌شوند. به همین مناسبت سازمان معلمان ایران با انتشار بیانیه‌ای ضمن نقد مفاد این تفاهم‌نامه، خواهان لغو ا تفاهم‌نامه میان حوزه و آموزش پرورش شده است.

شبکه سازمان‌های مردم نهاد رشد فراگیر و توسعه پایدار در آذر ماه امسال تشکیل گردید. به نوشته تارنمای اخبار سازمان‌های غیر دولتی ایران این شبکه با تسهیل‌گری ستاد ساماندهی فعالیت‌های سازمان‌های مردم نهاد شهر تهران و با هدف توانمندسازی سمن‌ها، ایجاد تعامل و ارتباط سیستمی و تخصصی آن‌ها و هم افزایی توانمندی‌های آنان در اجرای برنامه‌های توسعه اجتماعی صورت گرفت.

همه این خبرها را در دهمین شماره رادیو داوطلب بشنوید:

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com