در خبر‌ها آمده که یک «خانم مجرد و اهل سنت» در شهر سرباز از استان سیستان و بلوچستان به عنوان شهردار انتخاب شد.
در ابتدا شعله امیدواری در دلمان روشن می‌شود که دولت تدبیر و امید می‌خواهد حضور خانم‌ها در دستگاه دولتی خودش را پررنگ‌تر نماید و با یک تیر چند هدف را دنبال کرده. اول اینکه این شهردار یک خانم است. دوم مجرد است و سوم از عزیزان اهل سنت کشور می‌باشد. اما بنظر نگارنده این عمل جز فریب دیگران و اهانت به خانم‌ها چیز دیگری نیست.
شهر سرباز مگه چقدر جمعیت داره؟ طبق آمار سال ۱۳۸۵ تعداد آن ۱۱۳۶ نفر بوده با توجه به خانواده‌های پرجمعیت آن ناحیه و بافت طایفه‌ای و خانوادگی در شهر‌های کوچک ایران، انتخاب چنین فردی را از شاهکار‌های دولت جدید ندانیم. خوب است بدانیم که این شهر ۳۰۰ خانوار داره با بافت پیوند‌های خانوادگی و طایفه‌ای. اصولا در شهر‌های کوچک هر کس که اقوام بیشتری داشته باشه در شورای شهر شانس بیشتری داره و هر کس در شورای شهر نزدیکان بیشتری داشته باشه شانس بیشتری برای شهردار شدن داره پس علنا رقابت پیچیده‌ای وجود نداره و اصل انتخاب شدن بر اساس لیاقت و توانمندی نیست. از طرفی دیگر اینکه یک شهر کوچک مگر چقدر بودجه داره که برای مصرف آن بودجه نیاز به توانمندی‌های مدیریتی بالایی باشه.؟ مصاحبه اغراق آمیزی که با این خانم صورت گرفته بیشتر شبیه طنزی تلخ است که در پشت آن هدف‌های دیگری از سوی برخی پیگیری می‌شود.
با این بزرگنمایی‌های کاذب بیشتر به خانم‌ها و توانمندی‌های بالای بسیاری از بانوان کشور که از حقوقشان محروم مانده‌اند توهین کرده‌ایم.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com