یک شب که در خانه نشستید، دلتان می‌خواهد حرف‌های خصوصی را به دوست خودتون بزنید، یا وقتی فعال سیاسی یا وبلاگ نویس یا حتی یک عاشق هستید که می‌خواهد با دوست خود در سرزمین غریبی گفتگو کند، خب جی‌تاک یا گوگل را باز می‌کنید و شروع می‌کنید به چت کردن. تا اینجا مشکلی نیست اما اگر بدانید گوگل دیگر گزینه off record را ندارد و این کار باعث میشه تا گفتگوهای شماها آرشیو بشه و فقط کافیه شخصی به اکانت شما دسترسی پیدا کنه، مثلا بازجویی، دوست(نامردی) یا کسی که اکانت شما را هک کرده است. خب معلوم است  در ادامه چه مشکلاتی برای شما پیش خواهد آمد.

امروز می‌خوام به شما کریپت‌و‌کت را معرفی کنم که وب سایت آن به آدرس https://crypto.cat/ در ایران فیلتر است. این وب‌سایت که خیلی بین فعالین سایبری خارجی و در غرب معروف و کاربردی است به شما این امکان را می‌دهد تا در یک محیط چت سبک، با دوستان خود بصورت رمز شده صحبت کنید و اثری از اون گفتگو شما بعد از اتمام گفتگو باقی نخواهد ماند.

فقط باید توجه کنید، با اینکه کریپ‌و‌کت ارتباط شما بین دوستتون را رمزگذاری می‌کنه اما آی‌پی شما قابل تریس کردن است، که خب برای اینکه امنیت را بالا بخواهید ببرید باید از تور استفاده کنید.

( اما برای صحبت با دوستتاتون نگران نباشید اگر نمی‌توانید از تور استفاده کنید. زمانی تور به کار میاد که مثلا شما می‌خواهید یک خبر مهمی را به یک خبرنگار بدید بدون اینکه هویت شما مشخص شود. )

دوباره توجه کنید که کریپتوکت نمی تواند شما را در برابر افراد غیرقابل اعتماد و کی لاگرها محافظت کند و اتصال شما را ناشناس برقرار کند.

کریپت‌و‌کت را می‌توانید برای مرورگرهای کروم، فایرفاکس، مک، اوپرا و سافاری بصورت رایگان استفاده کنید.

اگر به وب‌سایت دسترسی ندارید می‌توانید از لینک‌های زیر در گیت‌هاب آن را دانلود کنید.

*** توجه کنید: این نسخه‌های گیت‌هاب دارای بروزرسانی خودکار نیستند و برای بروزرسانی باید دوباره به این صفحه مراجعه کنید برای دانلود.***

لینک این پرژه در گیت‌هاب: https://github.com/cryptocat/cryptocat/releases

یا از فروشگاه وب کروم دانلود کنید با قابلیت بروزرسانی خودکار: https://chrome.google.com/webstore/detail/cryptocat/gonbigodpnfghidmnphnadhepmbabhij?hl=en

چطوری با این برنامه کار کنید؟

وقتی آن را روی گوگل کروم خودتون نصب کردید، در قسمت APPS مرورگر خودتون یک آیکون گربه مانند میبینید:

Screen Shot 2013-12-04 at 12.26.09 AM

وقتی روی آن کلیک کردید صفحه‌ی زیر باز می‌شود:

Screen Shot 2013-12-04 at 12.27.09 AM

conversation name این قسمت اسم اتاق گفتگوی خصوصی و محرمانه شما و دوستتون(دوستانتان) است. مثلا می‌زنیم RouhaniKilid

nickname این قسمت برای وارد کردن نام شما است مثلا اگه من اینجا میزنم ایران، اینجا ایران اسم من میشه و دوستم می‌دونه که این ایران نریمان است.

Screen Shot 2013-12-04 at 12.32.04 AM

بعد کانکت را میزنیم…

Screen Shot 2013-12-04 at 12.33.09 AM

و صفحه جدیدی برای ما باز می‌شود.

Screen Shot 2013-12-04 at 12.33.33 AM

اگر ببینید اینجا یک محیط چت خیلی خوشکل و ساده ای است که بالا سمت چپ گوشه نوشته که : Iran@rouhanikilid – این یوزرنیم من هست که هر وقت من این پنجره را در گوگل کروم ببندم اینم از بین میره.

شما فقط کافی اسمی که برای conversaion name  انتخاب کردید را به دوست خودشون بدید تا او به اتاق شما سر بزند و با شما گفتگو کند.

 

لطفا لطفا دقت کنید و زندگی خودتون و کسی دیگه ای را به خطر نندازید، فقط کافی است کمی از حریم خصوصی خودتون محافظت کنید.

 

با دوستتاتون به اشتراک بگذارید.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com