طبق اعلام دوستان و نزدیکان ژاکان، او مدتی است که ناپدید شده و خبری از سرنوشت او در دست نیست.

بر اساس اعلام رسانه های اقلیم کردستان، نامبرده چندی پیش اعلام کرد که اقلیم کردستان را به مقصد ترکیه ترک کرده و جالبه خبری از صحت و سلامتی وی وجود ندارد.

طبق اعلام رسانه های اقلیم کردستان، وی پی از خروج از اربیل، راهی شهر سوران شده و ۶ روز در این شهر اقامت داشته و بعد از ۶ روز، این شهر را به مقصد ترکیه ترک کرد و از آن زمان تا کنون دیگر او جوابگوی تماس های تلفنی دوستان و نزدیکان و خانواده اش نیست.

یکی از دوستان ژاکان باران به نام پژار ملکی که قبلا عضو پ.ک.ک بوده در گفت و گو با یکی از کانال های تلویزیونی اقلیم کردستان اعلام کرد که احتمال دارد ژاکان از سوی جمهوری اسلامی ایران دستگیر شده باشد.

وی آرام مرادی را متهم به دست داشتن در ماجرای ناپدید شدن ژاکان باران کرده است.

چند روز پس از اعلام این خبر و متهم شدن آرام مرادی، نامبرده در یک لایو اینستاگرامی ضمن رد این اتهامات اعلام کرد که بخاطر این اتهامات دروغ، جان او و خانواده اش در خطر است و او ربطی به ناپدید شدن ژاکان ندارد.

آرام مرادی که در حال حاضر در ترکیه اقامت دارد به صراحت تاکید کرد که این ادعاها صحت ندارد و هدف از انتشار این شایعات، ضربه به موقعیت و جایگاه او بوده است.

آرام مرادی قبلا از اعضای کومله بوده که پس از مدتی از این گروه جدا شد و به صورت مستقل به فعالیت های خود ادامه می داد.

تا این لحظه نیروهای امنیتی اقلیم کردستان عراق حاضر به اظهار نظر در این باره نشده اند و تنها در پاسخ به رسانه ها اعلام کردند که در این باره تحقیقات خود را شروع کرده اند.

برخی افراد نیز بر این باورند که احتمالا ژاکان با هدف اخاذی از خانواده اش، توسط قاچاقچیان ترکیه ای به گروگان گرفته شده باشد و یا توسط برخی از دوستان فرصت طلب مشاراله، وی با سناریویی از صحنه خارج شده است.

ژاکان باران که یک شاعر معترض به رژیم جمهوری اسلامی است از ناحیه پا دارای معلولیت بوده و خانواده وی به شدت نگران سلامت ژاکان می باشند.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)